سلامت نیوز : یازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران با حضور بیش از 2 هزار شرکت کننده از سراسر جهان از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت 1391 در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز ، طوبی غضنفری، دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی گفت: انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با همکاری دانشکده‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی از سراسر کشور با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علم ایمونولوژی و آلرژی در داخل و خارج کشور و آگاهی محققان داخلی از پیشرفتهای این رشته، همچنین برقراری هر چه بیشتر ارتباطات علمی بین متخصصان سراسر کشور و سایر نقاط جهان و کاربردی کردن نتایج ایمونولوژی در تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف این کنگره بین‌المللی را برگزار می‌کند.

وی گفت: علم ایمونولوژی، شناسایی سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری‌هاست و به همین علت در تشخیص و درمان و پیگیری بیماریهای مختلف، ارتباط نزدیکی بین این رشته که به عنوان رشته مادر شناخته می‌شود با رشته‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی، علوم آزمایشگاهی و دامپزشکی و سایر رشته‌ای پزشکی وجود داشته و امسال نیز با توجه به گستردگی رشته‌های شرکت کننده در این کنگره علمی گروهی متشکل از 50 کمیته تخصصی شامل اساتید برجسته دانشگاههای سراسر کشور تشکیل شده‌اند که به بررسی آثار علمی رسیده به دبیرخانه کنگره خواهند پرداخت.

وی برپایی 30 کارگاه آموزشی، برگزاری مراسم روز جهانی ایمونولوژی همزمان با مراسم افتتاحیه کنگره و همچنین تقدیر از برترین‌های رشته ایمونولوژی را از دیگر برنامه‌های این کنگره یاد کرد.

وی افزود: از جمله مباحث علمی که در این کنگره بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار خواهند گرفت می‌توان به آلرژی، روش‌های پیشرفته درمان مصدومان شیمیایی، بحث ایمونولوژی و محیط زیست و همچنین تاثیرات آلودگی‌های محیطی بر سلامتی بدن، اشاره کرد.

یازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران 7 تا 10 اردیبهشت ماه 1391 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha