سلامت نیوز : در فصل بهار بیماری های ویروسی مانند اوریون، سرخک و سرخجه شیوع زیادی دارند که با راهکارهایی ساده می توان از ابتلا به آن پیشگیری نمود.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر شاهین قاسمی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری های ویروسی در فصل بهار شیوع بیشتری می یابند که علت این امر هنوز ناشناخته باقی مانده و باورهایی از جمله اینکه ویروسها در اثر افزایش درجه حرارت یا ازدحام جمعیت و تماس افراد در این فصل گسترش پیدا می کند نادرست است.

وی تصریح کرد: اوریون یکی از بیماری های ویروسی بوده که غدد بزاقی فرد را درگیر کرده و علائم اولیه آن مانند سرماخوردگی خفیف از جمله تب، سردرد، بی قراری، بی اشتهایی، ورم بناگوش و لوزه ها و گوش درد است.

این متخصص با بیان اینکه بیماری اوریون در سنین 5 تا 10 سال شایعتر است گفت: این بیماری در کودکان زیر 2 سال اتفاق نمی افتد و در افراد میانسال نیز نادر است.
قاسمی ادامه داد: ویروس بیماری اوریون از طریق بزاق دهان و تنفس منتقل شده و این بیماری 7 تا 8 روز به طول می انجامد.

وی با اشاره به اینکه اوریون نیازی به درمان و استفاده از دارو ندارد افزود: در بعضی موارد ممکن است ویروس اوریون باعث مننژیت، ورم لوز المعده و یا اورکیت (ورم بیضه ها) گردد که در این صورت حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: سردرد شدید همراه با تهوع و استفراغ از نشانه هایی است که باید در بیماری اوریون جدی گرفته شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: در گذشته باور غلطی وجود داشت که اگر کودکان مبتلا به اوریون حرکت کنند عقیم خواهند شد که این باور اشتباه بوده و بیماران می توانند در حد معمول فعالیت نمایند.

این متخصص با بیان اینکه می توان با تزریق واکسن اوریون از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد گفت: خوردن مایعات گرم، استراحت کافی و جداسازی بیماران از افراد غیر مبتلا می تواند به بهبود بیماری اوریون کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha