چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 44393

متخصصان تغذیه تاكید دارند گوجه فرنگی خواص مفید فراوانی برای بدن دارد و به دلیل غنی بودن از ریز مغذی‌های حیاتی و مهم برای بدن در پیشگیری از برخی بیماریها بسیار موثر است.

سلامتی خود را با گوجه فرنگی جشن بگیرید
سلامت نیوز  : متخصصان تغذیه تاكید دارند گوجه فرنگی خواص مفید فراوانی برای بدن دارد و به دلیل غنی بودن از ریز مغذی‌های حیاتی و مهم برای بدن در پیشگیری از برخی بیماریها بسیار موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در این مقاله به چند مورد از مهمترین خواص گوجه فرنگی اشاره شده كه البته از نظر بالا بردن سطح سلامتی بدن بسیار قابل توجه و حائز اهمیت هستند.

- گوجه فرنگی خاصیت آنتی اكسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد. این صیفی منبع غنی از ویتامین‌های آ، ث و بویژه بتاكاروتن است كه تمام این ویتامین‌ها بعنوان یك آنتی اكسیدان قوی عمل می‌كنند و تاثیر مهمی در خنثی كردن مولكول‌های خطرناك رادیكال آزاد در خون دارند. رادیكال‌های آزاد در بدن در حضور غلظت بالای لیكوپن از بین می‌روند و گوجه فرنگی از منابع مهم این آنتی اكسیدان مفید است.

- هم چنین ویتامین A موجود در گوجه فرنگی منبع مفیدی برای بهبود قدرت بینایی است.

- آزمایشات مختلف نیز نشان داده است كه لیكوپن موجود در گوجه در پیشگیری از سرطان پروستات در مردان موثر است و همچنین احتمال ابتلا به سرطان‌های معده و روده و راست روده را كاهش می‌دهد.

- گوجه به دلیل اینكه منبع غنی از پتاسیم و ویتامین ب است به كاهش فشار خون و كلسترول خون كمك می‌كند و در نتیجه در پیشگیری از سكته و حملات قلبی و سایر مشكلات قلبی نقش به سزایی دارد.

- از سوی دیگر، لیكوپن موجود در گوجه فرنگی تركیبی عالی برای مراقبت از پوست است. بنابراین می‌توانید قسمت گوشت گوجه فرنگی را روی پوست صورت خود بگذارید و پس از 10 دقیقه آن را بشویید. این كار پوست صورت را تمییز و درخشان می‌كند. - علاوه بر این‌ها ویتامین آ موجود در این صیفی برای حفظ استحكام و درخشندگی موها مفید است. - گوجه فرنگی هم چنین منبع غنی از ویتامین «كا» و كلسیم است و از این رو به تقویت استخوان‌ها كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha