چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 44394
سلامت نیوز  : در ساعات پایانی شب چهارشنبه آخرسال از مصدومیت 74 نفر بر اثر حوادث این شب در كشور خبر می‌رسد، آماری كه اگرچه به گفته مسوولان كاهش چشمگیر وقوع حوادث نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد اما همچنان عده‌ای را خواسته یا ناخواسته در كمتر یك‌هفته مانده به سال نو روانه مراكز درمانی كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا از كاهش حوادث و سوانح چهارشنبه آخر سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و با بیان اینكه تا این لحظه هیچ گزارش خاصی در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال در كشور گزارش نشده است، گفت: تنها تعدادی از هموطنان براثر استفاده از موادمحترقه غیرمجاز دچار مجروحیت شدند كه برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

رادان با بیان اینكه تا این لحظه میزان سوانح و حوادث آخر سال نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است به ایسنا گفت: افرادی كه در این شب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

رییس پلیس پایتخت: تا كنون 40 تن در حوادث آخرین چهارشنبه سال مجروح شدند
سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز از كاهش قابل ملاحظه شمار مصدومان و مجروحان حوادث چهارشنبه آخر سال در پایتخت خبر داد.

وی گفت: خوشبختانه با همكاری خوب خانواده‌ها تا این لحظه كاهش خوبی در تعداد مصدومان، مجروحان و حوادث آخرین چهارشنبه سال گزارش شده است.

وی افزود: در مجموع و تا لحظه مخابره این خبر بیش از 40 نفر در پایتخت مجروح و مصدوم شده‌اند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، كاهش قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ سرجمع حوادث منجر به حریق در پایتخت نیز نسبت به سال گذشته از كاهش خوبی برخوردار بوده است.

وی در پایان با تاكید بر این كه والدین در این میان با پلیس همكاری بسیار خوبی داشته‌اند گفت: والدین تهرانی ضمن نظارت بر شادی فرزندان خود، به توصیه‌های پلیس در خصوص برگزاری مراسم آخرین چهارشنبه سال در محلات و به صورت كوچه‌محوری توجه كرده كه در این خصوص جا دارد از تمامی آنها تشكر كنیم.

پسر 11 ساله،‌ اولین قربانی چهارشنبه‌سوری 90 شد
مصدومیت 74 تن در كشور
معصومی، رییس اورژانس كشور نیز از مصدومیت 74 مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال خبرداد و گفت: ‌58 تن از این مصدومان مرد و 16 نفر زن بودند.

وی با بیان اینكه تعداد مجروحان چهارشنبه آخر سال نسبت به مدت مشابه قبل كمتر بوده است، خاطرنشان كرد: به منظور استقرار نیروهای اورژانس در میادین و مكان‌های شلوغ و پرازدحام در شب چهارشنبه آخر سال تدابیر لازم اندیشیده شده است به این ترتیب اگر امكان انتقال مصدوم مورد نظر وجود نداشت، اقدامات لازم در محل انجام خواهد شد.

رییس اورژانس كشور همچنین از مرگ كودكی 11 ساله در بیمارستان شریعت‌رضوی خبر داد.

وی به ایسنا گفت: متاسفانه یك پسر 11 ساله ساعتی پیش، در بیمارستان شریعت رضوی به علت سوختگی جان باخت. این كودك توسط والدینش به بیمارستان منتقل شده است.

برقراری 5224 تماس در چهارشنبه آخر با سامانه 125 و وقوع 350 حادثه
مسعود علوی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با اعلام خبر برقراری 5224 تماس در چهارشنبه آخر با سامانه 125 گفت: حوادث بیش از 350 مورد بوده است، كه 108 مورد آن آتش‌سوزی‌های جزیی، 73 مورد آتش‌سوزی ضایعات، 59 مورد منزل، 28 آتش‌سوزی فضای سبز، 36 مورد وسیله نقلیه، شش مورد واحد تجاری و هفت مورد انفجار ترقه بوده است.

وی گفت: شمار حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت 23 در مقایسه با همین ساعت در سال گذشته تنها 9 مورد افزایش یافته است و تاکنون حادثه‌ای که منجر به تلفات جانی شده باشد، گزارش نشده است.

علوی افزود: تعداد تماس های شهروندان با سامانه 125 تا ساعت23 امشب 5224 مورد بود. این در حالی است که تعداد تماس‌ها در زمان مشابه سال گذشته 3482 مورد بوده است.

پرتاب ترقه موتورسیکلت را به آتش کشید
فرد پرتاب كننده مواد محترقه دستگیر شد
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران همچنین گفت: یک دستگاه موتورسیکلت در داخل پمپ بنزین خیابان آذربایجان بر اثر پرتاب و انفجار مواد محترقه طعمه حریق شد.

علوی در خصوص این حادثه گفت:‌ این موتورسیكلت در پمپ بنزین مشغول سوخت‌گیری بود كه به دلیل پرتاب مواد محترقه و انفجار آن دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی بر جای نگذاشته است و عملكرد سریع آتش‌نشانان ایستگاه 8 مانع از بروز حریقی وسیع‌تر شد.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران تاكنون در شب چهارشنبه سوری 660 تماس با مركز آتش نشانی گرفته و 27 گروه عملیاتی نیز به محل حادثه اعزام شدند.

پلیس تهران نیز اعلام كرد: بر اثر این حادثه یكی از پمپ‌های این پمپ بنزین نیز آتش گرفت از سوی دیگر فرد پرتاب‌كننده مواد محترقه توسط ماموران پلیس دستگیر شده است.

دستگیری سه تن به دلیل ساخت موادمحترقه در غرب پایتخت
مركز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از دستگیری 3 تن در پایتخت به دلیل ساخت موادمحترقه خبرداد.

ماموران پلیس پایتخت در حین عملیات گشت‌زنی در منطقه غرب تهران سه تن را كه در حال ساخت موادمحترقه بودند به همراه 7 كیلوگرم اكلیل سرنج دستگیر كردند.

مركز اطلاع‌رسانی پلیس تهران همچنین از مجروح‌شدن سه تن كه در حال ریختن موادمحترقه در آتش بودند در شرق تهران خبر داد.

این سه تن در محدوده سركلانتری شرق تهران در حالی كه قصد داشتند موادمحترقه اكلیل و سرنج را به داخل آتش بریزند، مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

افزایش شمار مجروحان آخر سال به 40 تن
همچنین حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اعلام مصدومیت 40 شهروند تهرانی براثر انفجار چهارشنبه آخر سال گفت: از این میان 15 نفر برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینكه سوختگی علت عمده مصدومیت مجروحان بود، گفت:‌ اكثر مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های مطهری و یافت‌آباد منتقل شده‌اند.

قطع انگشتان پسر 16 ساله
وی گفت:‌در میان آسیب‌دیدگان یك مورد قطع عضوی وجود داشت كه برای درمان به بیمارستان سینا منتقل شد.

عباسی با بیان اینكه اكثر مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های مطهری و یافت‌آباد منتقل شده‌اند، گفت: مردی 30 ساله نیز كه به علت انفجار موادمحترقه دچار تروما از ناحیه چشم شده بود، برای درمان بیشتر به بیمارستان فارابی منتقل شد.

وی همچنین با اعلام قطع انگشت پسری 16 ساله براثر انفجار موادمحترقه در دستانش گفت: این حادثه در منطقه چهاردانگه رخ داده است كه این نوجوان به علت سوختگی در ابتدا به بیمارستان امام‌خمینی (ره) منتقل شده بود اما به علت قطع انگشت و نیاز به خون به بیمارستان سینا منتقل شد.

عباسی همچنین از سوختگی دختری 7 ساله و پسری 15 ساله در منطقه «نعمت‌آباد» اشاره كرد و گفت: در این حادثه كه به علت انفجار موادمحترقه در منزل مسكونی رخ داد، این دو كودك دچار سوختگی شدند كه به بیمارستان یافت‌آباد تهران منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در ادامه از وقوع انفجاری در منطقه شهرری خبر داد و گفت: این حادثه كه در ساعت 4:45 عصر سه‌شنبه به مركز اورژانس اطلاع داده شد كه در اثر این حادثه سه نفر دچار سوختگی شده و به بیمارستان «یافت‌آباد» منتقل شدند.

وی افزود: زنی 30 ساله، پسری 15 ساله و دختری 5 ساله مصدومان این حادثه بودند.

عباسی با بیان اینكه در ساعت 17:45 تكنیسین‌های اورژانس از طریق تماس مردمی در جریان وقوع حادثه‌ای در میدان بهاران قرار گرفتند گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه مردی حدود 40 ساله را كه به دلیل پرتاب موادمحترقه از ناحیه چشم دچار مجروحیت شده بود را به بیمارستان منتقل كردند.

آتش سوزی باغی در قم به دلیل پرتاب موادمحترقه
عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم از وقوع آتش‌سوزی در یكی از باغ‌های این استان خبر داد و گفت: بر اثر پرتاب موادمحترقه آتش‌زا به داخل باغی روبروی هتل المپیك این شهرستان حدود ساعت 19 روز سه‌شنبه، این باغ دچار آتش‌سوزی وسیعی شد.

مدیرعامل آتش‌نشانی قم با بیان اینكه وسعت این آتش‌سوزی به حدی بود كه احتمال سرایت آن به خانه‌های مجاور نیز وجود داشت گفت: خوشبختانه با حضور عوامل آتش‌نشانی، این آتش‌سوزی اطفا شد.

به گفته جعفری در جریان این حادثه، یكی از ماموران آتش‌نشانی نیز از ناحیه پا دچار سانحه شد.

وی همچنین با اشاره به وقوع حادثه دیگری در حوالی ساعت 20:30 گفت: در جریان این حادثه كه بر اثر پرتاب ترقه مقابل پای پیرزنی 50 ساله رخ داده است، پیرزن مجروح و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

حمله 2مجروح حوادث چهارشنبه‌سوری به ماموران آتش‌نشانی!
یوسف افسری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اسلامشهر از حمله دو تن از مجروحان حادثه انفجار موادمحترقه دست‌ساز به ماموران آتش‌نشانی خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت: در پی انفجار موادمحترقه دست‌ساز در یكی از مناطق اسلامشهر، چهار مامور سازمان آتش‌نشانی در قالب دو تیم به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینكه براثر این حادثه دو جوان در حال ساخت موادمحترقه به صورت جزیی مصدوم شدند، گفت: در جریان این انفجار، شیشه‌های ساختمانی شكسته و زنی باردار نیز دچار استرس شده بود كه پس از حضور عوامل اورژانس،‌ وی به بیمارستان منتقل شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر ادامه داد: هنگامی كه امدادگران آتش‌نشانی به محل اعزام شدند، این دو جوان به گمان اینكه این افراد برای دستگیری آنان آمدند، با سلاح سرد به آنان حمله كردند كه خوشبختانه به دلیل جنس لباس‌های آتش‌نشانی، صدمه جدی و شدیدی به امدادگران وارد نشد.

سوختگی هفت تن در استان البرز
سردار علیرضا اكبرشاهی، فرمانده انتظامی استان البرز درباره حوادث شب چهارشنبه آخرسال با بیان اینكه خوشبختانه تا این لحظه مشكل خاصی گزارش نشده است گفت: هفت تن از شهروندان به دلیل جراحت ناشی از سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین سرهنگ عباس خدادادزاده، جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینكه هیچ مشكل خاصی در استان رخ نداده است گفت:پیش‌بینی می‌شد در محدود گردشگری «دولت» و «غدیر» اتفاقاتی رخ دهد كه خوشبختانه با اقدامات فرهنگی انجام شده و حضور گشت‌های انتظامی در محل حادثه و مشكل خاصی رخ نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha