چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 44408
سلامت نیوز : محققان می‌گویند پیشگیری بهتر و درمان کمبود ویتامین D برای بیماران مسن در خانه سالمندان مورد نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کمبود ویتامین D در میان زنان در خانه‌های سالمندان شایع است و با افزایش خطر مرگ همراه است.

یافته‌های این پژوهش که به رهبری دکتر استفان پیلز از دانشگاه علوم پزشکی گراتس در اتریش و همکارانش انجام شد نیاز به پیشگیری و درمان کمبود ویتامین D را مورد توجه قرار می‌دهد.

محققان در اتریش روی حدود یکهزار زن در خانه سالمندان که متوسط ​سن آنها تقریبا 84 بود، مطالعه کردند. پس از 27 ماه پیگیری و بررسی، 284 نفر (30 درصد) از بیماران مردند. پژوهشگران همچنین دریافتند که تقریبا 93 درصد از آنها دارای سطح پایین تری از ویتامین D پیشنهاد شده بودند.

گفتنی است، کمبود ویتامین D عاملی خطرناک برای مشکلات استخوانی است. درمان این بیماران شامل مصرف 800 واحد بین‌المللی ویتامین D در روز است.

پیلز گفت: این بیماران می توانند با مصرف مکمل ویتامین D از مزایای مهمی که در نتایج بالینی مربوطه مانند شکستگی دیده شد؛ برخوردار شوند.

او گفت: با توجه به یافته های این پژوهش و مراجع موجودی که در مورد عوارض کمبود ویتامین D وجود دارد، در حال حاضر نیاز فوری برای به کار بردن استراتژی موثر برای بهبود وضعیت ویتامین D در بیماران سالمند نهادینه شده وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha