چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 44436
سلامت نیوز: برای پیشگیری از مشكلات بعدی در سلامت دندان های كودك بهتر است مسواك زدن را از همان زمان كه دندان ها شروع به رویش كردند، یعنی حدود شش ماهگی، آغاز كنید. برای این كار، بهترین روش این است كه او را روی پای خود بنشانید،سرش را كمی كج كنید و روی آرنجتان بگذارید و به آرامی، روی دندان هایش را بشوئید. این كار را می توانید دو بار در روز انجام دهید.اگر با این روش راحت نیست، میتوانیدترتیبی بدهید كه او دراز بكشد و سرش روی پای شما بگذارد زیرا به هر حال از آرنج نرم تر است و بعد دندان هایش را بشوئید.

 ممكن است كودك بخواهد مسواك را بجود ویا با دستش آن را بگیرد.بگذارید كنجكاوی اش را امتحان كند اما بعد مسواك را مجددا به داخل دهانش برگردانید و شستن را ادامه دهید.دقت كنید هیچوقت نباید كودك را به زور وادار به قبول این كار یا باز كردن دهان كرد زیرا قرار است بعدها مسواك زدن برایش یك عمل خوشایند باشد نه كاری كه از آن گریزان است.

فراموش نكنید خمیر دندانی كه می خرید باید از نوع كم فلوراید و مانند مسواك،مخصوص بچه ها باشد و توجه داشته باشید هنگام مسواك كردن مقدار زیادی از خمیر دندان را روی مسواك نریزید زیرا فلوراید بیش از حد، موجب ایجاد لكه های سفید رنگ روی دندان ها می شود . كم كم كه بزرگ تر شد می توانید به او یاد بدهید كه بعد از پایان كار، خمیر دندان های اضافی داخل دهانش را بیرون بریزد.

معمولا تا هفت یا هشت سالگی پدرو مادر باید به كودك در مسواك زدن كمك كنند اما از این سن به بعد می توان انجام كار را به تدریج به خود او واگذار كرد.
نكته آخر اینكه بچه ها عاشق كپی برداری هستند پس یك راه مناسب برای اینكه به او بفهمانید سلامت دهان و دندان مهم است،این است كه خودتان حداقل یك بار صبح و یك بار شب در مقابل چشمانش دندان هایتان را مسواك كنید.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha