سلامت نیوز : متخصصان توصیه می کنند اگر ظهر سفر می کنید از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید زیرا در اثر دیرهضم شدن، مشکلات گوارشی ایجاد می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ با شروع تعطیلات نوروزی بسیاری از مردم سفرهای نوروزی خود را با انواع وسایل نقلیه آغاز می کنند اما مصرف برخی از مواد غذایی و خوردن فست فود ها و غذاهای چرب باعث می شود به خوبی هضم نشود و فرد دچار تهوع و استفراغ می شود که این عارضه بیشتر در نتیجه تکان های اتومبیل ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در ایام نوروز افرادی که می خواهند با وسایل نقلیه شخصی سفر کنند نباید وعده غذایی سنگین بخورند به ویژه اگر ظهر می خواهند سفر خود را آغاز کنند نباید معده خود را از نوع غذاهای چرب و سنگین به ویژه فست فودها پرکنند زیرا در اثر تکان خوردن ماشین دچار حالت دل به هم خوردگی می شوند زیرا هضم غذا به طور کامل انجام نمی شود.

وی گفت: اگر می خواهند صبح زود سفر کنند بهتر است معده خالی باشد و یا یک وعده بیسکوئیت و یا یک عدد سیب بخورند.

دکتر انوشه خاطرنشان کرد: مصرف میوه های ساده در طول سفر ضروری است همچنین در هنگام سفر مقدار زیادی آب سالم همراه داشته باشند البته اگر می خواهند ظهر سفر کنند بهتر است یک ساعت بعد از خوردن ناهار حرکت کنند و اگر هم غذای سنگین خوردند 4 ساعت بعد از صرف غذا سفر کنند تا به خوبی هضم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha