چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 44445
سلامت نیوز : اگر آجیل‌ها در شرایط مناسب نگهداری نشوند دچار کپک زدگی شده و به دنبال این کپک‌ها سموم "آفلا توکسین" و "اکراتوکسین" در آنها ایجاد شده و مصرف آن منجر به سرطان کبد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر فاطمه کاسب، متخصص تغذیه اظهارداشت: مصرف طبیعی آجیل، برای سلامتی افراد، مفید است اما مصرف بی‌رویه آن باعث چاقی و افزایش وزن می‌گردد که عوارضی به دنبال خواهد داشت و اگر آجیل بر حسب عادت روزانه، مصرف شود به علت اینکه جزء منابع غنی کالری است موجب چاقی می‌شود.

وی افزود: هر یکصد گرم آجیل، حاوی ۶۰۰ کیلو کالری است که این میزان کالری در این منبع غذایی، چاقی را به دنبال خواهد داشت.

کاسب اضافه کرد: همچنین آجیل، بعلت شور بودن، نه تنها موجب افزایش چربی خون بلکه باعث بالارفتن فشار خون نیز می شود.

این متخصص تغذیه به افزودن رنگهای غیرمجاز به برخی آجیل‌ها اشاره کرد و افزود: این رنگ‌ها می‌تواند منشاء فلزات سنگین باشد که برای کودکان در حال رشد، آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.

کاسب تصریح کرد: مصرف "فندق"هایی که دارای مزه نامناسب بوده و بدبو هستند برای بدن ضرر دارد.

دکتر کاسب یادآور شد: گرچه انواع آجیل‌ها دارای مقادیر مناسبی پروتئین در رژیم غذایی هستند اما منبع خوبی برای تامین پروتئین به حساب نمی‌آیند.

وی با این حال به خواص این ماده غذایی در صورت تعادل در مصرف، اشاره کرد و گفت: آجیل‌ها در زمینه دارا بودن ویتامین‌های گروهE ،B و C غنی است. وی داشتن فیبر، کلسیم ،منیزیم، مس و منگنز را از دیگر خواص آجیل ها دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha