سلامت نیوز : رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای عالی بیمه در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، مبلغ جدید دیه در سال 1391 را ابلاغ کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای عالی بیمه در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، ابلاغیه وزارت دادگستری در مورد مبلغ جدید دیه در سال 1391 را ابلاغ کرد. وزارت دادگستری مبلغ جدید دیه را که از سوی رئیس قوه قضائیه تعیین شده در 22 اسفند 1390 به بیمه مرکزی اعلام کرده است.

در بخشنامه رئیس کل بیمه مرکزی که 22 اسفند به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده، این شرکت‌ها موظف شده‌اند برای کلیه بیمه نامه‌های شخص ثالث معتبر که در سال 1390 صادر کرده‌اند، الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ حداقل 1260 میلیون ریال را صادر کنند و در اختیار بیمه گذاران قرار دهند.

بر اساس این بخشنامه، با توجه به مبلغ جدید دیه و در اجرای ماده 4 قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، شرکت های بیمه موظفند از تاریخ اول فروردین 1391 بیمه نامه های جدید شخص ثالث را با تعهدات بدنی 1260 میلیون ریال( معادل دیه ماه‌های حرام) و تعهدات مالی 31.5 میلیون ریال صادر کنند.

با عنایت به تغییر مبلغ دیه از ابتدای سال 1391، شرکت‌های بیمه موظفند از طرق مقتضی نسبت به اطلاع‌رسانی به بیمه‌گذاران خود جهت مراجعه برای افزایش سقف تعهدات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث معتبر تا حداقل تعهدات  اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha