چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 44452

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر عملکرد نامناسب دولت در حمایت ازحوزه نظام سلامت کشور و اختصاص ندادن اعتبارات مناسب، مانند اعتبار سه‌هزار میلیاردی از محل درآمد مازاد نفتی و اعتبار ۱۰ درصد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: متأسفانه دولت دید سلامت‌نگر ندارد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر عملکرد نامناسب دولت در حمایت ازحوزه نظام سلامت کشور و اختصاص ندادن اعتبارات مناسب، مانند اعتبار سه‌هزار میلیاردی از محل درآمد مازاد نفتی و اعتبار ۱۰ درصد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: متأسفانه دولت دید سلامت‌نگر ندارد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت اختصاص ندادن اعتبارات، افزود: اختصاص ندادن اعتبارات مناسب مانند اعتبار سه‌هزار میلیاردی از محل درآمد مازاد نفتی و اعتبار ۱۰ درصد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها از مهم‌ترین علت‌های بروز مشکلات برای این وزارتخانه است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اقدامات و تلاش‌های کمیسیون بهداشت و درمان برای تأمین منابع مالی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس مصوبه جدید مجلس، وزارت نفت مکلف است که همه بدهی خود را به حساب خزانه واریز کند و همچنین خزانه موظف است که  اعتبار مستقیمی را به بخش‌های اولویت‌دار که نخست بخش دفاعی و دوم حوزه بهداشت و درمان است، اختصاص دهد.

وی با اعلام محدودیت زمانی دولت برای اختصاص اعتبارات بر جای مانده وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، یاد‌آور شد: بر اساس قانون دولت می‌بایست تا (۲۳ اسفندماه ۹۰) اعتبار سه‌هزار میلیاردی از محل درآمد مازاد نفتی را پرداخت کند اما این موضوع تحقق نیافت.

این نماینده مجلس هشتم، در پاسخ به سوالی مبنی‌بر وضعیت پرداخت اعتبار ۱۰ درصد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت، گفت: هم‌اکنون اولویت کمیسیون بهداشت و درمان تأمین اعتبار سه‌هزار میلیاردی است اما این کمیسیون سعی دارد از سال آینده ردیف مجزایی برای حوزه بهداشت و درمان در قانون هدفمند کردن یارانه باز کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر عملکرد نامناسب دولت در حمایت ازحوزه نظام سلامت کشور، تصریح کرد: متأسفانه دولت دید سلامت‌نگر ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha