پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 44459
سلامت نیوز : نتایج یك تحقیقات 28 ساله در دانشگاه هاروارد نشان می دهد كه مصرف زیاد گوشت قرمز خطر مرگ و انواع بیمارهای كشنده از جمله سكته قبلی و مغزی را چند برابر می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا . نتایج منتشر شده یك تحقیقات طولانی در دانشگاه هاروارد كه بر روی 37 هزار و 600 مرد و 84 هزار و 400 زن انجام شده نشان می دهد كه مصرف زیاد و همیشگی گوشت قرمز به عنوان یك سم كشنده تلقی می شود.

نارسایی ، سكته و حمله قلبی ، سرطان ، مرض قند، كلسترول و چربی خون از جمله بیماری هایی هستند كه نتیجه مستقیم استفاده زیاد از گوشت قرمز است.

پروفسور فرانك هو استاد اسیائی الاصل بخش بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد این پژوهش و بررسی را هدایت می كند.

به گفته پروفسور هو از این عده تاكنون حدود 24 هزار نفر فوت شدند كه علت مرگ شش هزار نفر از آنان نارسایی گزارش شده است .

یافته های این پژوهش حاكی از ان است كه مصرف روزانه گوشت قرمز به حالت گوشت خام 13 درصد و به حالت محصولات فرآوری شده مانند كالباس ، سوسیس و همبرگر 20 درصد احتمال مرگ را افزایش می دهد.

همچنین بر اساس این تحقیقات مصرف خشكبار 19 درصد ، گوشت مرغ ، طیور، غله و سبزیجات 14 درصد و حبوبات و لبنیات 10 درصد طول عمر انسان را افزایش می دهند.

براساس یافته های گزارش براثر استفاده از نتایج این تحقیق به متوسط عمر 3/9 درصد مردان و 6/7 درصد زنانی كه در این پژوهش مشاركت داشته اند، افزوده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha