پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 44470
سلامت نیوز : وی مهمترین نشانه‌ی آفت دهان را زخم‌های عود کننده و دردناک مخاط دهان عنوان کرد و افزود: آفت‌ دهان‌ سرطانی‌ نیست‌ و ممکن‌ است‌ با عفونت‌ هرپسی‌ (ناشی‌ از ویروس تبخال‌) اشتباه‌ گرفته‌ شود.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر حامد نظریان متخصص داخلی و استادیار دانشگاه علوم پزشكی همدان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،  با اشاره به این كه این‌ نوع‌ زخم‌ در زنان‌ شایع‌تر است‌، اظهار داشت: آفت دهان از مهمترین نوع آفت‌هاست و این نوع زخم‌ها به طور معمول در دوران طفولیت تا بلوغ شروع می‌شوند و بهبودی آن حدود ۱ تا ۴ هفته طول می‌کشد زخم آفت معمولاً گرد یا بیضی بوده و یک حاشیه قرمز رنگ با مرکز زرد یا خاکستری دارد.

وی مهمترین نشانه‌ی آفت دهان را زخم‌های عود کننده و دردناک مخاط دهان عنوان کرد و افزود: آفت‌ دهان‌ سرطانی‌ نیست‌ و ممکن‌ است‌ با عفونت‌ هرپسی‌ (ناشی‌ از ویروس تبخال‌) اشتباه‌ گرفته‌ شود.

دكتر نظریان همچنین سن شایع این بیماری را دهه دوم زندگی عنوان کرد و گفت: خانم‌ها به دلیل سیکل ماهیانه بیشتر از آقایان دچار آفت می‌شوند، همچنین آفت دهان در دانش‌آموزان و دانشجویان به هنگام امتحانات تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آفت خود به خود التیام می‌یابد و نیازی به درمان ندارد خاطر‌نشان كرد: اگر التیام ناشی از آفت طولانی شود باید تحت درمان متخصصان قرار ‌گیرد.

این متخصص داخلی خاطرنشان كرد: برای پیشگیری از آفت دهان، دندان‌های‌ خود را روزانه‌ حداقل‌ دو بار مسواک‌ بزنید و مرتباً از نخ‌ دندان‌ استفاده‌ کنید تا تمیزی‌ و سلامتی‌ دهان‌ و دندان‌ها حفظ‌ شود، حتی‌المقدور سعی‌ کنید استرس نداشته‌ باشید، از تماس‌ نزدیک‌ با افراد دچار عفونت خودداری‌ کنید، دقت‌ کنید که‌ آفت‌، بیشتر بعد از خوردن‌ چه‌ نوع‌ غذایی‌ رخ‌ می‌دهد و از خوردن‌ غذاهایی‌ که‌ به‌ نظر باعث‌ آغاز حمله‌ می‌شوند، خودداری‌ کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha