سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: طرح جایگزین بیمارستان شهدای تجریش سال 95 به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر حسن ابوالقاسمی در مراسم كلنگ زنی پروژه ملی بیمارستان جایگزین شهدای تجریش افزود: بیمارستان شهدای تجریش یك بیمارستان عمومی است كه شامل بخشهای متعدد جراحی، رادیوتراپی و سرطان است و به همراه بیمارستان‌های امام حسین (ع) و لقمان بیشترین تعداد مراجعان را در بین بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی دارد.

وی پیشنهاد كرد كه با اخذ وام و كمك خیرین، روند طرح جایگزین بیمارستان شهدای تجریش تسریع شود و با بودجه‌هایی كه در آینده به این بیمارستان اختصاص می‌یابد اقساط وام‌ها پرداخت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تاكید كرد: اگر قصد داشته باشیم كه بیمارستان شهدای تجریش را در سال 95 راه‌اندازی كنیم مجبور می‌شویم هزینه‌های زیادی را برای بازسازی بخش‌های فرسوده این مركز درمانی بپردازیم اما این كار مقرون به صرفه نیست.

وی گفت: در زمینه بهداشت و درمان در شهر تهران باید كارهای زیادی انجام شود. تلاش كردیم كه این باور را در مسئولان نهادینه كنیم كه بافت بیمارستان‌های تهران فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

وی در ادامه گفت: بیمارستان‌های ملارد، قدس، كودكان مفید، 15 خرداد، شهدای یافت آباد، مفتح، هفت تیر، شهریار، مسیح دانشوری و دانشكده فناوریهای نوین در اعتبارات بودجه سال 91 قرار گرفت و پس از تصویب مجلس بخشی از بیمارستان‌های جایگزین این مراكز درمانی به وسیله وزارت بهداشت و بخشی دیگر به وسیله وزارت مسكن ساخته می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: ساخت بیمارستان جدید فیروزآبادی آغاز شده است و در حال حاضر در حال ساخت سقف طبقه‌های اول و دوم این بیمارستان هستند.

ابوالقاسمی با اشاره به جایگاه بیمارستان شهدای تجریش اظهار كرد: این مركز آموزشی درمانی نقش مهمی در تربیت فوق تخصص‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. بیمارستان جدید شهدای تجریش نیز قرار است در ابعاد 55 هزار متر مربع در بهترین نقطه تهران ساخته شود و امیدواریم كه بتوانیم با همكاری بین بخشی این بیمارستان را بسازیم.

در ادامه این مراسم مهندس علیزاده معاون وزیر مسكن، راه و شهرسازی گفت: تلاش‌های زیادی در زمینه‌هایی مانند اخذ مجوزها و بهینه كردن طراحی‌ها به منظور آغاز ساخت بیمارستان جدید شهدای تجریش انجام دادیم و به نوعی امروز واقعا ساخت بیمارستان جایگزین شهدای تجریش كلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینكه بیمارستان جایگزین شهدای تجریش متناسب با نیازهای روز طراحی شده است، گفت: این بیمارستان دارای بیش از 14 اتاق عمل، یك سالن اجتماعات 430 نفره است و در 13 طبقه ساخته می‌شود.

معاون وزیر مسكن، راه و شهرسازی در ادامه گفت: تلاش می‌كنیم مراحل ساخت این بیمارستان را سرعت بخشیم و می‌توان برای دستیابی به این امر كمیته‌ای را تشكیل داد تا بتوانیم در آن راه‌ كارهایی را بیندیشیم كه به غیر از منابع دولتی، منابع مالی دیگری را برای ساخت بیمارستان جایگزین شهدای تجریش به كار گیریم.

وی تاكید كرد: قرار است بیمارستان جایگزین شهدای تجریش سال 95 تحویل داده شود اما در صورت تامین نقدینگی این بیمارستان زودتر آماده بهره برداری می‌شود.

معاون وزارت مسكن، راه و شهرسازی افزود: دولت نهم و دهم تلاش زیادی در زمینه بیمارستان سازی كرده است به گونه‌ای كه تنها وزارت مسكن 22 هزار تخت بیمارستانی می‌سازد.

علیزاده با بیان اینكه سال 91 سالی كم نظیر در تاریخ كشور از نظر افتتاح پروژه‌های بیمارستانی خواهد بود، تاكید كرد: قرار است بیش از 59 بیمارستان را از ابتدا تا پایان سال 91 افتتاح كنیم كه پنج بیمارستان بزرگ از جمله این مراكز درمانی خواهند بود.

وی افزود: بیمارستان‌هایی در شهرهای گرگان، بوشهر، خرم آباد، سمنان، دامغان و گنبد در حال تجهیز است و 20 بیمارستان كوچك نیز تجهیز شده است و این مراكز درمانی در سال آینده افتتاح می‌شوند.

بر اساس این گزارش علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تجهیز 59 بیمارستان حدود 8 میلیارد تومان هزینه می‌برد و اگر نقدینگی تامین شود این بیمارستان‌ها به موقع آماده بهره برداری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha