جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 44484
سلامت نیوز: این دارو، گیرنده های بتا آدرنرژیک را در ذهن مسدود می‌کند که به ایجاد حافظه احساسی قوی، کمک می‌کند. محققان معتقدند که این دارو احتمالا با خالی کردن حافظه از ذهن، عمل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، متخصصان امیدوارند با تجویز داروئی به افراد الکلی که هم‌اکنون در درمان اضطراب و مشکلات قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به آنها در ترک کردن الکل، کمک نمایند.

محققان دانشگاه کمبریج، معتقدند که پروپرانولول، اشتیاق فرد را که باعث اعتیاد به مصرف الکل شده است مسدود می‌نماید.

طبق گزارش ها، اولین آزمایش های این نظریه، در اواخر امسال، شروع خواهد شد.

محققان امیدوارند که این دارو، از آنچه آنها از آن با عنوان «حافظه راهنمای دارو» یاد می‌کنند، جلوگیری نماید.

تاکنون مطالعات بسیاری بر روی حیوانات انجام شده که نشان دهنده این مطلب بود که این دارو می‌تواند محرک اشتیاق در مغز حیوانات برای نوشیدن را از بین ببرد.

بر اساس گزارش میل آنلاین، پروپرانولول، یک مسدود کننده بتا می‌باشد که در اصل، برای درمان مشکلات قلبی و گردش خون، از جمله رعشه، فشار خون بالا و کاهش اضطراب و ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دارو، گیرنده های بتا آدرنرژیک را در ذهن مسدود می‌کند که به ایجاد حافظه احساسی قوی، کمک می‌کند. محققان معتقدند که این دارو احتمالا با خالی کردن حافظه از ذهن، عمل می‌کند.

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت استفاده از مشروب در اروپا و آمریکا در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، و مصرف الکل سالانه جان 5.2 میلیون نفر را در جهان می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha