براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران ، میزان آلاینده های ذرات معلق با قطرهای کمتر از 10 و 2.5 میکرون طی دو روز گذشته در آسمان تهران افزایش یافته و همینک فراتر از حد مجاز می‌باشد.

سلامت نیوز: با توجه به ورود توده گردوغبار طی روزهای گذشته به غرب کشور، تهران نیز تحت تأثیر این پدیده قرار گرفته و براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران ، میزان آلاینده های ذرات معلق با قطرهای کمتر از 10 و 2.5 میکرون طی دو روز گذشته در آسمان تهران افزایش یافته و همینک فراتر از حد مجاز می‌باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از امروز بعدازظهر با شروع نا پایداری و بارش‌های پراکنده و وزش باد از میزان این آلاینده کاسته شده و به دلیل استمرار این وضعیت در طی روز آینده این پدیده رو به کاهش خواهد رفت .

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران تاكید كرده است كه با توجه به اثرات سوء بهداشتی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون که عبارت است از تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و افزایش بیماری های تنفسی ، به کلیه شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود تا حد امکان از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری نموده و ورزشکاران از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha