شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 44522
سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی در آستانه سفرهای نوروزی به بیماران دیابتی توصیه‌هایی را ارائه كرد.

به گزارش سلامت نیوز ، فاطمه احمد لاریجانی در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار كرد: سفر تغییراتی را در عادات روزانه ایجاد می‌كند كه استرس‌زاست از این‌رو بیماران دیابتی باید پیش از سفر با پزشك خود مشورت كنند و نامه‌ای حاوی اطلاعات بیماریشان را دریافت كنند.

وی ادامه داد: در این نامه مشخص می‌شود كه فرد مبتلا به دیابت است و از دارو و درمان استفاده می‌كند همچنین به رعایت موارد ضروری تاكید می‌شود این افراد كه به مناطق ناشناخته سفر می‌كنند امكان بروز استرس و متعاقب آن افزایش قند خون برایشان وجود دارد بنابراین این دسته از افراد باید پیش از سفر اطلاعات كاملی از محل و مكان سفر داشته باشند و به تنهایی نیز سفر نكنند.

عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی افزود: بیماران دیابتی باید همواره در طول سفر اطلاع كاملی از میزان و سطح قندخون خود داشته باشند و داروهای مورد نیازشان را به مقادیر كافی در دسترس داشته باشند و داروهای همراهشان باید بیش از میزان مورد نیازشان در طول سفر باشد.

لاریجانی با بیان اینكه ممكن است فرد در طول سفر با شرایط غیرعادی مواجه شود و ناگزیر از مصرف دارو باشد، گفت: بیماران دیابتی باید هنگام سفر از كفش مناسب استفاده كنند و چنانچه وابسته به انسولین هستند مقادیر كافی انسولین به همراه داشته باشند.

وی با تاكید بر اهمیت نحوه حمل انسولین ادامه داد: چنانچه سفر زمینی انجام می‌شود ویال‌های انسولین باید در دستمال مرطوب و خنك و دور از تابش اشعه نور خورشید نگهداری شود و اگر سفر هوایی است به هیچ وجه انسولین در محل بار گذاشته نشود و در كیف دستی نگهداری شود.

 عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی یادآور شد: در محل نگهداری بار در ارتفاعات با كاهش فشار و دما احتمال یخ‌زدن انسولین و خراب شدن دارو وجود دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha