مدیرفناوری اطلاعات وزارت بهداشت:سال91پرونده الكترونیك سلامت درنیمی ازاستان‌هااجرایی می‌شود

سلامت نیوز : مسوول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور گسترش پرونده الكترونیك سلامت در استان‌های مختلف كشور، گفت: برنامه آن است كه سال 91 نیمی از استان‌های كشور تحت پوشش پرونده الكترونیك سلامت قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر حسین ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص تشكیل پرونده الكترونیك سلامت برای ساكنین استان‌های مختلف كشور، گفت: پرونده الكترونیك سلامت در سال جاری در چهار استان كشور شامل استان‌های تهران، مشهد، قم و فارس عملیاتی شده است.

وی با بیان این كه تشكیل پرونده الكترونیك سلامت در دو حوزه بهداشت و درمان پیش می‌رود، ادامه داد: تشكیل پرونده الكترونیك سلامت در حوزه بهداشت كاملا هماهنگ با برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع خواهد بود. پرونده الكترونیك سلامت در حوزه درمان نیز درمان بستری و سرپایی را پوشش می‌دهد كه بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراكز درمان سرپایی را شامل می‌شود.

ریاضی با بیان این كه بخش عمده تشكیل پرونده الكترونیك سلامت در استان تهران تشكیل شده است، افزود: اكنون 31 بیمارستان تهران به این سامانه متصل هستند.

به گفته مسوول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، 347 مركز بهداشتی درمانی شهری در سراسر كشور به این سامانه متصل هستند. در مجموع حدود 25 میلیون پرونده پایه هویتی و حدود 450 هزار پرونده بستری و سرپایی مرتبط با خدمات سلامت تشكیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha