سلامت نیوز : آب‌هایی که در طول مسیر به صورت نهر و چشمه جاری شده‌اند، اغلب آلودگی میکروبی دارندیا به انواع تخم انگل‌ها آلوده شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ بهتر است خانواه‌ها برای شستن ظروف و لیوان‌های مورد استفاده در طول سفر از آبی که ازمنزل با خود آورده‌اند استفاده کنند زیرا ممکن است، به دلیل سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی، انواع آلودگی‌های شیمیایی را داشته باشند و سلامت بدن را به طور جدی به خطر بیاندازند.

عبداللهی افزود: توصیه می شود در طول سفر حتما آب معدنی بنوشند و یا این که قبل از حرکت و در منزل آب سالم را در چند بطری تمیز ریخته و در یخدان حمل كنند.

وی تصریح كرد: برای تهیه چای نیز می‌توانند یک فلاسک آبجوش همراه برده و در طول راه از چای تمیز و مطمئن برای رفع خستگی وتمدد اعصاب استفاده کنند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه در پاسخ به این پرسش كه خوردن چه غذایی در طول سفر مناسب است،‌گفت: مطمئن‌ترین راه این است که غذای ساده‌ای در منزل تهیه كرده و در یک ظرف خنک نگهداری كنند همچنین غذایی که برای بین راه تهیه می كنند، نباید آبکی باشد.

عبداللهی با تأكید بر این كه غذاهای آبکی مثل انواع خورش ها، سریعتر فاسد می شوند، افزود: میکروب‌ها وباکتری‌ها در فضای مایع، محیط مناسبتری برای رشد وتکثیر دارند.

وی افزود: غذاهای خشک مثل انواع کوکوها، کتلت، شامی، انواع دلمه‌ها، انواع پلوها همراه با گوجه فرنگی،کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که طی 4 مرحله سالم سازی سبزیجات شسته شده‌اند، غذاهای مناسبی برای سفر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha