شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 44548

این روزها فصل سفر است و خیلی از خانواده ها بار و بنه شان را برای سفر نوروزی بسته اند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید، اما هنوز مکان خاصی را انتخاب نکرده اید میتوانید از مناطق زیبای کشور عزیزمان که در زیر به شما پیشنهاد میشود دیدن کنید

سفرهایی برای سلامت
سلامت نیوز :این روزها فصل سفر است و خیلی از خانواده ها بار و بنه شان را برای سفر نوروزی بسته اند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید، اما هنوز مکان خاصی را انتخاب نکرده اید میتوانید از مناطق زیبای کشور عزیزمان که در زیر به شما پیشنهاد میشود دیدن کنید.

به گزارش سلامت نیوز، اگر مسافر شمال غربی کشور و شهرستان اردبیل هستید، بعد از دیدار از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گردنه حیران، منطقه سبلان و دیگر نقاط تاریخی، بازدید از چشمه‌های آب‌گرم این شهر را فراموش نکنید.

چشمه آب درمانی بش باجیلار در فاصله 22 کیلومتری این شهر، از خاصیت درمانی: بهبود عملکرد گردش خون، مویرگ‌ها، عروق و پادرد با درجه حرارت 41 درجه برخوردار است. برای رسیدن به آب‌گرم بش باجیلار، می توانید از شهرهای اردبیل، شام اسبی و روستاهای اطراف سرعین عبور کرده و از پل تاریخی هفت چشمه، موزه حیات وحش،‌ حمام‌ها و مجموعه بازار سرپوشیده اردبیل بازدید کنید.

تپه آناهیتا، آبشار‌های طبیعی، دره‌های خنک و معتدل و چشمه‌های آب سرد معروف به چهل چشمه هم در مقصد میزبان شما خواهند بود. مجتمع آب درمانی سردابه با خاصیت درمانی درد مفاصل، بیماریهای کبد، امراض پوستی، یرقان و زردی با درجه حرارت 41 درجه در 25 کیلومتری شهر اردبیل، واقع شده است. همچنین مجتمع آب درمانی سبلان با خاصیت بهبود عملکرد گردش خون، پا درد و امراض پوستی در 22 کیلومتری اردبیل و مجتمع‌های درمانی شابیل؟؟؟، مشگین شهر، ‌لاهرود، قنبرجه،؟؟؟ گاومیش ،‌ ویلادره سرعین، یل‌سو، کیوی- منیر، قره سو، ساری‌‌سو، پهنلو،؟؟؟ ژنرال، قره‌سو1 و 2، قوتور‌سویی، ایلاندو- مشکین و موئین مشکین هم با خاصیت درمانی رفع بیماری‌های کلیوی، گوارشی و سوء‌تغذیه، درد مفاصل و روماتیسم و همچنین درمان بیماری‌های عصبی در فاصله 22 تا 100 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده که علاوه بر خاصیت گردشگری، با خاصیت درمانی خود قطعا در رفع بیماری‌های شما مؤثر خواهند بود.

آبگرم گرمه- عروسان اصفهان
مسافران شهر نصف‌جهان هم بعد از بازدید از منار جنبان، سی و سه‌پل و زاینده رود، عالی‌قاپو و ... به یاد داشته باشند که در 435 کیلومتری اصفهان در مسیر اصفهان- کوهپایه- نائین- انارک- خور، چشمه آب‌گرمی به نام گرمه- عروسان، وجود دارد که از طریق راه شوسه و در محور شرقی اصفهان، می توان به این منطقه رسید. برای بازدید از این چشمه آب‌گرم، می توان از ایستگاه راه آهن و یا در صورت داشتن اتومبیل شخصی، از تسهیلات پمپ بنزینی و پمپ گاز، در طول مسیر استفاده کنید.

همچنین علاوه بر جاذبه‌های طبیعی طول مسیر، از جمله منطقه حفاظت شده سیاه کوه و کویر سیاه کوه، چشمه ایراج و نخلستان‌ها، جاذبه‌هایی همچون منازل، قلعه و آب انبارهای قدیمی، بازار سنتی، شن‌های روان، کویر نمک، نخلستان‌های سر سبز و ییلاق‌های کوهستانی، در مقصد، بر جذابیت‌های منطقه افزوده است. گردشگران شهر اصفهان، همچنین از چشمه آب‌گرم خور در 420 کیلومتری و چشمه آب‌گرم ورتون در 40 کیلومتری و در مسیر اصفهان- کوهپایه، می توانند بهره‌های درمانی ببرند.

آب‌گرم چشمه ریزه کرمانشاه
بیماران کلیوی به کرمانشاه سفر کنند. اگرچه با ورود به کرمانشاه، بازدید از طاق بستان و کوه بیستون را قطعا در اولویت برنامه گردشگری خود دارید. اما مسافران این شهر غربی، بخصوص بیماران کلیوی سری هم به چشمه ریزه در 110 کیلومتری ثلاث باباجانی در مسیر کرمانشاه و 30 کیلومتری مرکز شهرستان تازه آباد بزنند. گفته می‌شود آب چشمه ریزه در درمان بیماری‌های کلیوی، بسیار مؤثر است.

علاقه‌‌‌‌مندان به بازدید از این چشمه، برای رسیدن به منطقه مسیر جاده ای کرمانشاه- روانسر- جوانرود- تازه آباد را انتخاب کرده تا در نهایت به چشمه ریزه برسند. در طول مسیر هم می توانند از آثار تاریخی غار قوری‌قلعه، ویس‌قرنی، گورد‌خمه روانسر، تالاب هشیلان، سراب پاوری، سراب روانسر،‌ سراب جابری، باغ سیدخندان و پوشش جنگلی، باغات و درختان کوهی بازدید کنند.

در منطقه هم طبیعت و چشم‌انداز چشمه ریزه، قلعه تاریخی قیرآباد، شهر تاریخی درنه (درنه شهر)، علاقه‌‌‌‌مندان به میراث فرهنگی و گردشگری را محظوظ خواهد کرد. بازدید‌کنندگان، علاوه بر استفاده از خدمات درمانی و گردشگری منطقه می توانند از صنایع دستی، همچون گلیم، گیوه، موج، جانماز، جوراب، گوفت، لبنیات و میوه به عنوان سوغات سفر بهره بگیرند.


چشمه‌های آب‌گرم هرمزگان
مسافران جنوب کشور و استان هرمزگان هم در جریان باشند که آنها هم از امکانات و جاذبه‌های گردشگری سلامت بی‌نصیب نخواهند ماند؛ چراکه در فاصله 75 کیلومتری بندر عباس و در روستای خورگو، چشمه آبگرم خورگو با خاصیت درمانی وجود دارد. علاقمندان از مسیری زمینی- جاده ای، با امکانات پمپ گاز، سرویس بهداشتی، رستوران و درمانگاه به مقصد رسیده، همچنین در طول مسیر از روستای دشت امام و مجتمع تفریحی توریستی گنو، بازدید کنند.
چشمه آب‌گرم گنو در شهرستان خمیر در 95 کیلومتری بندرعباس، چشمه‌های آب‌گرم فین در 80 کیلومتری، چشمه آب‌گرم تود‌لوپه و فاریاب در 300 کیلومتری و خورلوران، خورخلاصی مانگرو و چشمه‌های پوراف در جاسک، به فاصله 320 کیلومتری بندرعباس از فضاهای گردشگری خطه جنوبی کشور با خاصیت درمانی هستند.

آب‌گرم مهارلو در فارس
چشمه‌های آب‌گرم استان فارس با خواص درمانی خود قطعا بر جذابیت‌های این استان افزوده است. گردشگران، بعد از حافظیه، تخت جمشید، بازار کریم‌خان، حمام وکیل، سعدیه و ... به یاد داشته باشند که به آب‌گرم‌های مهارلو، آب باد، سهل آباد، فیروز آباد و نورآباد ممسنی هم سری بزنند. آب‌گرم مهارلو در فاصله 20 کیلومتری شهر شیراز، ‌از جمله مناطق گردشگری سلامت است، که در تمام فصول سال، ‌پذیرای بازدید‌کنندگان است.

مسافران بهاری شیراز برای استفاده از خواص درمانی این چشمه، می‌توانند از مسیر جاده ای شیراز- دریاچه مهارلو- سروستان- فسا، به آنجا برسند. کاروان سرای شاه عباس، بی بی شریفه و خدیجه بانو، همچنین کوه چنار، چشمه خونی، تل شاهرخی، باغ‌های انار و انجیر و دریاچه مهارلو را می توان از دیگر جاذبه‌های تاریخی منطقه نام برد.

آب‌گرم سهل‌آباد بوانای؟؟؟ و نورآباد در فاصله 165 کیلومتری، آب‌گرم فیروزآباد در 90 کیلومتری، باد‌آب در 494 کیلومتری شیراز، با دسترسی جاده‌ای، از دیگر مراکز گردشگری درمانی استان محسوب می شوند.

آب‌گرم جوشان کرمان
دوست‌داران کویر و مناطق کویری،‌ اگر کرمان را مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، حتما از چشمه‌های آب‌گرم استان، بازدید کنید. شما می توانید از مسیری زمینی و طی مسافت 50 کیلومتری، از مسیرکرمان- سیرج- جوشان، به چشمه آب‌گرم برسید. چشمه ای آهکی با خاصیت درمانی. روستای بابلوئید و سیرج،‌ امامزاده زید، رودخانه و قله‌های برف گیر،‌ تونل 5/2 کیلومتری سیرج و نزدیکی به حکومت‌های شهداد؟؟؟ را از جاذبه‌های پیرامونی مسیر می دانند که در مقصد به آبگرم و قله‌های مرتفع ختم می شود.

چشمه‌های آب‌گرم رضا‌آباد گزک در 80 کیلومتری کرمان با نوعی از آب معدنی کلرو- سدیک؟؟؟ و سولفات کلسیک نیم گرم، همچنین آب‌گرم درمانی کلرو سولفاته، در 115 کیلومتری کرمان موقعیت اکوتوریستی برای استان ایجاد کرده است.

چشمه‌های آب‌گرم خراسان رضوی
اگرچه بند گلستان، مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز و ... از جاذبه‌های طبیعی استان خراسان رضوی، محسوب می شوند، اما چشمه‌های آب‌گرمی همچون خلیل آباد، پیر گرماب و شاهان گرماب هم از دیگر نقاط دیدنی منطقه با هدف گردشگری سلامت هستند. در مسیر مشهد- فریمان- شاهان گرماب، به چشمه آب‌گرمی به همین نام خواهید رسید. پیشنهاد می کنیم، برای استفاده از امکانات درمانی این آب‌گرم، که در 90 کیلومتری مشهد قرار دارد، فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. چراکه خواهید توانست، بهترین استفاده را در درمان امراض پوستی و دردهای مفصلی و روماتیسمی ببرید. علاوه بر چشمه آب‌گرم، چشم‌اندازهای طبیعی، ایوان رزمگاه، مقبره ارسلان جاذب و میل ایاز، برج دیده‌بانی، بافت قدیم و رباط‌های تاریخی فریمان و سنگ از دیگر نقاط جاذب گردشگر در طول مسیر هستند.

چشمه آب‌گرم پیر‌گرماب، در فاصله 190 کیلومتری مشهد، به علت خواص گوگردی، در درمان امراض پوستی و چشمه آب‌گرم خلیل‌آباد در 250 کیلومتری این شهر، با خاصیت درمانی برای رفع بیماری‌های پوستی مؤثراند.


آب‌گرم بیجار و بولی

مسافران غربی‌ترین نقطه کشور هم با طی مسیری جاده‌ای،‌از شهر ایلام به آب‌گرم بیجار+ بولی؟؟؟ خواهند رسید. عبور از شهرهای ایلام- صالح آباد- بولی و طی مسافتی 35 کیلومتری با چشم اندازهای اکوتوریستی و نیزارهای طبیعی، شما را به آب‌گرم رهنمون خواهد کرد. در مقصد هم، با جاذبه‌های فرهنگی- طبیعی، تپه تاریخی سرنی، تخت خان، چمرگاه، پاقل، چم ژیه، تپه اگرواش، تنگ بیجار، جنگل بلوط، مواجه خواهید شد.
چشمه آب‌گرم دهلران در 220 کیلومتری ایلام و در مسیر ایلام- مهران- دهلران، با چشم‌اندازهای کوهستانی، رودخانه دویرج + کنجا نچم؟؟؟ غار زیده‌گان، تپه تاریخی مریسان و غار بیشه دراز در پیرامون مسیر و پارک جنگلی، رودخانه میمه، چشم اندازهای ژئوتوریستی، غار حویر، دریاچه فصلی سپنتر، منطقه جنگلی شرهانی در مقصد –به خصوص در زمستان و پائیز- جاذب علاقه مندان به گردشگری سلامت است.

چشمه آب آسک مازندران
مسافران خطه سرسبز شمال هم بدانند که علاوه بر سواحل شمال و جنگل‌های انبوه، چشمه‌های آب‌گرم منطقه به تکمیل شدن جاذبه‌های طبیعی این شهر کمک کرده است. چشمه آب‌گرم آسک، در 80 کیلومتری آمل، در فصول بهار و تابستان، ‌با جاذبه‌هایی در طول مسیر و مقصد، از جمله آبشار شاهان‌دشت، رود هراز،‌ پارک میرزا‌کوچک‌خان، قلعه بهمن، نقش برجسته تاجاریر، کنده‌کاری‌های داخل کوه، سکونت‌گاه دوره اشکانی، توجه گردشگران بسیاری را به خود معطوف داشته است.
-آب معدنی استرا باکو در بایجان در 60 کیلومتری آمل، در مسیر آمل- لاریجان.
-آب معدنی کتالم و سادات شهر در 7 کیلومتری رامسر- کتالم.
-آب معدنی رامسرو.
 -آب معدنی لاویج- نور در لاویج در 35 کیلومتری نور.
 -و بالاخره چشمه آب‌گرم لاریجان- آمل در 87 کیلومتری آمل از دیگر مناطق گردشگری سلامت منطقه محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha