شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 44556
سلامت نیوز : ورزش و فعالیت های بدنی منظم موجب تقویت عضله قلب می شود و نیاز به استفاده از داروهای پایین آورنده فشار خون را كاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در اثر ورزش، عروق خونی گشاد شده و سبب تسریع جریان خون می شود و ورزش مرتب مناسب ترین راه جهت پیشگیری از بروز بیماری فشارخون است.

دكتر زهرا مدنی افزود: ورزش می تواند میزان چربی خون را به حد متعادل برساند و میزان كلسترول خون در اثر تمرینات ورزشی به حد مطلوبی می رسد همچنین با تقویت عضله قلب تعداد ضربان قلب در دقیقه كم شده و قلب با نیروی بیشتری خون را ارسال می كند.

به گفته وی، کاهش تری گلیسرید، کاهش مختصر کلسترول با چگالی پایین، افزایش کلسترول با چگالی بالا فواید ورزش در بیماران مبتلا به چربی خون بالا محسوب می شود.

متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در خصوص فواید ورزش در مبتلایان به پوكی استخوان، تصریح كرد: ورزش منظم موجب افزایش قدرت عضلانی و کاهش احتمال افتادن و شکستگی، افزایش ظرفیت هوازی و کاهش احتمال خطا در قدم برداشتن، افزایش انعطاف پذیری و تعادل و کاهش احتمال افتادن و همچنین ترس از افتادن را کم می کند و فرد زمین گیر نمی شود.

دكتر مدنی ابراز داشت: كسانی كه ورزش می كنند درصد بیشتری از دستگاه تنفس خود را به كار می گیرند و برای بیماران دیابتی، ورزش بسیار مفید بوده و قند خون آنها را تا حد مطمئن پایین می آورد همچنین با انقباض عضلات پا در حین ورزش خون راحت تر به قلب باز می گردد و از بروز بیماری واریس در پاها جلوگیری می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha