سلامت نیوز : خانم های باردار بهتر است تعداد پروازهای طولانی و در ارتفاع بالا را كاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دكتر اشرف معینی فلوشیپ نازائی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ مسافرت های هوائی كه به طور گاهگاه انجام می شود اغلب ریسك خاصی برای خانم های حامله سالم و جنین وی ندارد ولی خانم هائی كه شرایط جسمی خاصی دارند ممكن است مسافرت هوائی برای آن ها ریسك بالاتری داشته باشد.

به گفته وی، خانم های بارداری كه سابقه كم خونی شدید، تجمع لخته در عروق عمقی، سابقه زایمان زودرس و یا تهدید به زایمان زودرس در حاملگی فعلی ، حاملگی چند قلوئی ابتلاء به دیابت و فشار خون بالا دارند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

دكتر معینی در خصوص سفر در ماه های آخر بارداری گفت: توصیه ما این است كه خانم هائی كه حاملگی تك قلوئی دارند از هفته 36 بارداری به بعد و خانم هائی كه حاملگی چند قلوئی دارند از هفته 32 بارداری به بعد پرواز نكنند.همچنین در مواردی كه فرد بیماری زمینه ای خاص و یا عوارض خاص در بارداری دارد هم از سفر هوائی پرهیز كند.

رئیس بیمارستان جامع بانوان آرش بهترین زمان سفر هوائی را بین هفته های 14 تا 27 بارداری عنوان كرد و گفت: صندلی مورد نظر برای خانم باردار بهتر است در وسط هواپیما و بخصوص روی بال هواپیما باشد كه تا حد امكان تكان های كمتری احساس شود همچنین صندلی هائی كه با صندلی جلو فاصله بیشتری دارد و امكان تحرك بیشتر پا را فراهم می كند، انتخاب خوبی هستند.

وی در ادامه به خانم های باردار توصیه كرد: در تمام مدتی كه روی صندلی نشسته اید كمربند ایمنی را ببندید و تا حد امكان آب و مایعات كافی بنوشید تا از كم آبی ناشی از خشكی هوای كابینی جلوگیری كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: بهتر است مصرف مایعات كافئین دار مانند قهوه و چای به علت اثر ادرار آوری كه دارند محدود شوند و تا حد امكان از لباس ها و كفش های راحت استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha