سلامت نیوز : برآوردها نشان می دهند که در دو دهه آینده در 3صورت عدم کنترل و مبارزه جدی 30 میلیون نفر در جهان جان خود را بر اثر سل از دست خواهند داد.

به گزارش سلامت نیوز ، علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: امروز یکی از بزرگترین و مهمترین مسائل بهداشتی و درمانی در جهان بیماری سل است.

وی گفت: حدود یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده هستند و هر لحظه بر شمار افراد آلوده به آن افزوده می شود.

مرادی با اشاره به اینکه حدود 10 میلیون نفر در دنیا به بیماری سل مبتلا هستند، تأکید کرد: بر طبق آمارهای سالانه بین 1/5 تا 2 میلیون نفر براثر سل جان خود را از دست داده و تعداد دیگری نیز دچار ناتوانی های گوناگونی می شوند.

وی با بیان اینکه مقابله با سل و پیشگیری از مرگ و میر ناشی از آن بسیار ضروری است، تصریح کرد: برآوردها نشان می دهند که در دو دهه آینده در صورت عدم کنترل و مبارزه جدی، حدود 30 میلیون نفر در جهان جان خود را براثر بیماری سل از دست خواهند داد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: علاوه بر مرگ و میر بالای ناشی از سل، هزینه های بسیار سنگین درمانی نیز ممکن است در آینده اقتصاد برخی کشورها را دچار مشکلات جدی کند.

مرادی با اشاره به اینکه موارد سل فعال و سل مقاوم به دارو نیز در سال های اخیر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: اگر به موقع برای کنترل سل و پیشگیری از ابتلا و آلودگی به میکروب عامل این بیماری اقدام شود می توان این بیماری را به راحتی کنترل کرده و خطرات ناشی از آن را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha