سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: بیش از 80 درصد بیمارستانهای تهران فرسوده است و جدیدترین بیمارستان پایتخت، 6 تا 7 سال پیش ساخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم کلنگ زنی طرح بیمارستانی 540 تخت خوابی شهدای تجریش اظهار داشت: به دلیل افزایش مردم به خدمات درمانی و شیوع بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت ساخت دویست بیمارستان را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: در ظرف دو نیم سال گذشته به دنبال مجوز ساخت بیمارستان های متعدد در تهران بودیم که هم اکنون برای یازده بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجوز ساخت ساختمان جایگزین گرفته شده است.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: بیش از 80 درصد بیمارستانهای تهران فرسوده هستند، جدید ترین بیمارستان تهران حدود 6 سال پیش ساخته شده است. درصورت بروز بلایای طبیعی در تهران این بیمارستانها که ملجا و ماوی مردم هستند، تخریب شده و پزشکان و پیراپزشکان شاغل در آنها صدمه خواهند دید بنابراین  اگر این بافت بیمارستان های فرسوده اصلاح نشود، در زمان وقوع زلزله با اوضاع اسفناکی روبرو می شویم.

وی تأکید کرد: در وزارت بهداشت برآورد شده که اگر اقدام به بازسازی و مقاوم سازی بیمارستانهای فرسوده در برابر زلزله کنیم هزینه مقاوم سازی بیمارستانها بیش از 120 درصد است و به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست که بیمارستانها مقاوم سازی شود بنابراین ناگزیر هستیم به سوی ساخت بیمارستانهای جدید حرکت کنیم.

وی با اشاره به پیگیریهای دو سال گذشته برای گزفتن مجوز بازسازی بیمارستانها گفت:‌ هم اکنون برای 11 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجوز ساخت بیمارستان جایگزین گرفته شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیمارستانهای تهران فقط به جمعیت ساکن در این شهر ارایه خدمت نمی دهند بلکه بیش از 70 درصد کسانی که در بیمارستانهای تهران بستری می شوند از شهرستانها مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: در سال آتی باید خدمات درمانی در تهران را وسعت و ارتقاء دهیم و امیدوارم با وجود اساتید ارجمند در این بیمارستان همه بیماران بهترین سرویس درمانی دریافت کنند همچنین در سال جدید قرار است چهار سانتر ترومایی در کشور راه اندازی کنیم که یکی از این مراکز در بیمارستان شهدای جدید تجریش خواهد بود.

دستجردی افزود: هم اکنون 35 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم و تقریبا هر هفته یک بیمارستان جدید در کل کشور افتتاح می شود. در ظرف یکسال گذشته 18 هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری رسیده است و در حال ساخت و طراحی  بیش از 77 هزار تخت بیمارستانی هستیم که هر کدام از این بیمارستانهای جدید که به بهره برداری می رسند خدمات زیادی را به مردم ارائه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha