یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 44590

در صورتی كه قصد سفر بین شهری با خودروی شخصی دارید، در مرحله‌ی نخست نسبت به بازبینی وسیله‌ی خود از لحاظ مكانیكی و برقی اقدام كرده و در صورت نقص فنی احتمالی قبل از حركت، آنها را برطرف كنید و بعد راهی سفر شوید.

سلامت نیوز: عده زیادی از ایرانیان در تعطیلات نوروز فرصت مناسبی پیدا می‌كنند تا برای انجام دادن سنّت نیكوی دید و بازدید از اقوام و دوستان به مسافرت بروند.شهروندان محترم با استفاده از این فرصت به سفرهای كوتاه و بلند اقدام می‌كنند.

كارشناسان ایمنی توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی مربوط به سفرهای نوروزی را برای پیش‌گیری از وقوع خطرهای احتمالی، بیان كرده‌اند و رعایت دقیق آنها را به همه توصیه می‌كنند:

1ـ در صورتی كه قصد سفر بین شهری با خودروی شخصی دارید، در مرحله‌ی نخست نسبت به بازبینی وسیله‌ی خود از لحاظ مكانیكی و برقی اقدام كرده و در صورت نقص فنی احتمالی قبل از حركت، آنها را برطرف كنید و بعد راهی سفر شوید.

2ـ از قرار دادن وسیله‌های اضافی بر روی باربند خودرو پرهیز كنید. در صورت نیاز قبل از حركت اثاثیه چیده شده بر روی باربند اتومبیل را با طناب و چادر به طور كامل مهار كنید. به طوری كه سقوط اجسام از روی آن میسر نباشد.

3ـ از سوار كردن افراد بیش از ظرفیت خودرو یا در پشت كامیونت و كامیون و صندوق عقب خودرو جدّاً خودداری كنید.

4ـ از قرار دادن كپسول گاز اعم از 11 كیلویی یا پیك‌نیكی و گالن‌های بنزین و نفت در صندوق عقب خودرو جدّاً پرهیز كنید. در صورت نیاز قبل از قرار دادن كپسول پیك‌نیكی، شیر آن را با آب و صابون آزمایش كنید و از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

5ـ همراه داشتن كیف كمك‌های اولیه و خاموش‌كننده آتش‌نشانی در خودروی شخصی، می‌تواند به شما در زمان وقوع آتش‌سوزی و حادثه احتمالی كمك بسزایی كند.

6ـ وجود مواد غذایی انرژی‌زا، لباس گرم، پتو و زنجیرچرخ در خودروی شخصی شما با توجه به فصل و احتمال سرد شدن هوا ضروری است.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha