سلامت نیوز: نایب رئیس مجلس از ارائه غیر رسمی طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیئت رئیسه به علت انتصاب مرتضوی به عنوان مدیر عامل جدید صندوق تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، علی رغم مخالفت های نمایندگان، امروز در مراسمی با حضور وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.

نمایندگان ملت معتقدند انتصاب مرتضوی می تواند حواشی و نگرانی هایی را برای کارکنان و ادامه فعالیت این صندوق به همراه داشته باشد.

پیش از نیز  ۱۵ نماینده مجلس در تذکری به رییس جمهوراز او خواسته بودند تا به دلیل عدم تجربه و تخصص مرتضوی در این زمینه و پرونده در حال رسیدگی  در قوه قضاییه، وی را به عنوان مدیر عامل سازمان تامین انتخاب نکند.

بلافاصله پس از انتشار خبر انتصاب مرتضوی به ریاست صندوق تامین اجتماعی، محمد رضا باهنر از ارائه غیر رسمی طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیئت رئیسه خبر داد.

نایب رئیس مجلس  با اشاره به درخواست برخی از نمایندگان مبنی بر استیضاح وزیر در صورت این انتصاب گفت: در اولین فرصت آغاز کار  مجلس استیضاح اعلام وصول می شود.

از سوی دیگر، پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعیت پیگیری طرح استیضاح وزیر در مجلس گفت: بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را پس بگیرد یا این که آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود چراکه این کار هزینه کمتری خواهد داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: در صورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان مجلس رسیده است قطعا پیگیری می کنیم.

وی عدم تناسب  سوابق سعید مرتضوی با این مسئولیت را عامل نگرانی خواند و گفت:انتصاب مرتضوی به این سمت مناسب نیست وبا توجه به اینکه موارد و موضوعات دیگری درباره آقای مرتضوی مطرح شده است، این موضوع می تواند در نگرانی اعضای صندوق تاثیر گذار باشد و صندوق وسازمان را به یک سازمان و صندوق سیاسی تبدیل کند و حاشیه سازی ها را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha