سلامت نیوز : افرادی که مشغول به کارهای سخت و یدی هستند عمدتاً دچار بی حسی در نوک انگشتان می شوند.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر علیرضا غزنوی، متخصص ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که به کارهای سنگین که اصطلاحاً به آن کار یدی می گویند مشغول هستند عارضه های متفاوتی در ناحیه دست برایشان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه دامنه بیماری گسترده است و افراد دچار بی حسی در نوک انگشتان می شوند افزود: عارضه کشاله دست را می توان به دو دسته تقسیم کرد دسته اول که به آن سندرم کارپ گفته می شود زمانی رخ می دهد که عصب دست تحت فشار قرار می گیرد.

وی افزود: بی حسی در نوک انگشتان و احساس سوزن سوزن در کف دست به وجود می آید که درمان اولیه از طریق مچ بند و نهایتاً فرد باید جراحی کند.

غزنوی با بیان اینکه دسته دو عارضه کشاله عمدتاً در خانم های خانه دار بیشتر مشاهده می شود اذعان داشت: خانم هایی که لباس را با دست می شورند دچار سندرم دال ون می شوند که فرد درد ناگهانی در عضلات دست خود احساس می کند.

وی با بیان راه های درمان اظهار داشت: ابتدا باید از کارهای یدی بپرهیزند و بعد از طریق تزریق کورتن می توان استفاده کرد و در نهایت فرد باید جراحی کند.

وی خاطرنشان کرد: این عارضه بیشتر در افرادی که در شرکت های نظافت کار می کنند یا مشغول به کارهای سنگین با دست هستند و خانم های خانه داری که لباس را با دست می شورند مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha