چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 44625
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: ریزش روزانه بیش از 100 تا 150 تار مو غیرطبیعی است.

ایرنا نوشت: دکتر گیتا فقیهی افزود: شناخت علل و عوامل ریزش مو از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به علت اصلی ریزش مو آن را درمان کرد.

وی ادامه داد: ریزش مو به دو گروه ژنتیکی و غیرژنتیکی تقسیم بندی می‌شود که ریزش موی غیرژنتیکی می‌تواند در مرحله رشد مو صورت بگیرد.

ققیهی خاطرنشان کرد: استرس‌های فیزیکی، جراحی، کم خونی، تغییر سریع وزن، عفونت‌های شدید نظیر حصبه یا مخملک که باعث افزایش شدید حرارت بدن و انسداد مجاری تغذیه فولیکولی مو می‌گردند و همچنین بیماری‌هایی مانند کم کاری غده تیروئید به ریزش مو منجر می‌شود.

متخصص پوست و مو اظهار داشت: استرس‌های روحی، بیماری‌های روانی، اضطراب و یا مرگ عزیزان، مصرف داروهای ضد فشار خون، ضد نقرس و مصرف مقادیر بالای ویتامین A، تغییرات هورمونی و همچنین کاهش ذخایر آهن بدن به دلیل کمبود آهن غذایی و دفع آهن می‌تواند موجب ریزش مو شود.

به گفته وی تشخیص علت واقعی ریزش مو چندان کار ساده‌ای نیست. ممکن است پزشک متخصصی که بیمار را تحت نظر گرفته نیاز به انجام آزمایشات دقیقی داشته باشد و این بیمار است که باید برای انجام کلیه آزمون‌های مربوطه یا پزشک همکاری نماید.

فقیهی افزود: بیمار باید پزشک را در جریان کلیه سوابق ژنتیکی ریزش مو، بیماری‌ها و داروهای مصرفی خود اطلاعات کافی را در اختیار پزشک قرار دهد تا روش‌های درمانی جواب بدهد.

وی اظهار داشت: روش‌های درمانی متنوعی در این زمینه وجود دارد که با نظر پزشک انتخاب می‌شود یکی از درمان‌های دارویی می‌توان به محلول موضعی ماینوکسیدیل اشاره کرد این دارو با اتساع عروق در موضع مورد نظر جریان خون را در آن نقطه افزایش داده رشد فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند.

فقیهی یاد آور شد: دوره درمان با این دارو چهار ماه است و در ابتدای درمان تارهای مو نازک و کمرنگ هستند ولی به تدریج ضخیم می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha