رییس پلیس راه کشور گفت: «کشته‌ها و مجروحین چند روزه اخیر سفر‌ها حاکی از آن است که بیشترین تصادفات مربوط به خواب آلودگی افراد در هنگام رانندگی است. با اینکه این خطر به عنوان یک خطر همیشه در کمین و پنهان به مردم یادآوری شده است، همچنان این خطر قربانی می‌گیرد.»

سلامت نیوز: با حالت خواب‌ آلودگی پشت فرمان نشستن خطر بروز تصادفات رانندگی را به طرز قابل ‌توجهی افزایش می‌‌دهد. اهمیت خستگی از آنجاست که راننده از ترس اینکه اتفاقی برایش رخ ندهد مجبور به نوشیدن، خوردن و حتی بازکردن کمربند ایمنی می‌شود و این موارد، خطرات بیشتری را برای وی و همراهانش به دنبال خواهد داشت. به‌طور کلی در کشور ما همه رانندگان اعم از حرفه‌ای و عادی ممکن است به ‌واسطه شرایطی، دچار پدیده خستگی شوند که بهترین راه برای جلوگیری از آن کمی استرحت در مکان‌های تعبیه شده در کنار جاده‌ها است.
سرهنگ مهماندار رییس پلیس راه کشور در گفت‌و‌گو با سینانیوز گفت: «کشته‌ها و مجروحین چند روزه اخیر سفر‌ها حاکی از آن است که بیشترین تصادفات مربوط به خواب آلودگی افراد در هنگام رانندگی است. با اینکه این خطر به عنوان یک خطر همیشه در کمین و پنهان به مردم یادآوری شده است، همچنان این خطر قربانی می‌گیرد.»
وی ادامه داد: «رانندگان بدون عجله و با استراحت کافی قبل از سفر می‌توانند جلوی وقوع این چنین حوادثی را بگیرند. همچنین رانندگان در هنگام رانندگی و در صورت خواب آلودگی با نیم ساعت خواب و پیاده شده از ماشین می‌توانند بدن خود را به حالت عادی برگردانده و از وقوع حادثه برای خود و خانواده‌شان جلوگیری کنند.»

بسته شدن جاده هراز به علت ریزش کوه
سرهنگ مهماندار با اشاره باز بودن تمامی جاده‌ها به غیر جاده هراز، ادامه داد: «هم اکنون جاده هراز به علت ریزش کوه بسته است. همکاران جاده‌ای در حال رفع این مشکل هستند. تمامی راه‌های کشور باز است و مشکل خاصی در عبور مرور مسافرین گزارش نشده است.»
مهماندار نبستن کمربند ایمنی، سبقت و سرعت غیر مجاز را نیز از خطرات جاده‌ای کشور دانست و ادامه داد: «به غیر از خواب آلودگی سرعت و سبقت غیر مجاز و نبستن کمربند ایمنی باعث تصادفاتی در این ایام شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha