پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹
کد خبر: 44650

رییس انجمن دیابت ایران از بیماران مبتلا به دیابت خواست در سفرهای نوروزی، قند خون خود را كنترل كنند و وسایل مورد نیاز برای كنترل بیماری از جمله انسولین یا داروی مصرفی و نیز دستگاه سنجش قند خون را همراه داشته باشند.

سلامت نیوز: رییس انجمن دیابت ایران از بیماران مبتلا به دیابت خواست در سفرهای نوروزی، قند خون خود را كنترل كنند و وسایل مورد نیاز برای كنترل بیماری از جمله انسولین یا داروی مصرفی و نیز دستگاه سنجش قند خون را همراه داشته باشند.

اسدالله رجب  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیماران باید ایام نوروز به طور مرتب قند خون خود را اندازه گیری كنند و در خوردن غذاهای مختلف، رژیم غذایی را رعایت كنند.

وی با بیان اینكه زیاده روی در خوردن تنقلات و غذا در سفرهای نوروزی برای بیماران مبتلا به دیابت خطرناك است، اظهار داشت: قند خون این بیماران باید در ایام نوروز در حد طبیعی باشد.

رییس انجمن دیابت ایران به بیماران دیابتی توصیه كرد در ایام نوروز بهتر است به جای مصرف تنقلات از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده كنند.

وی افزود: مصرف میوه و سبزیجات، بسیاری از آب و املاح مورد نیاز بدن را تامین می كند و فرد با خوردن این مواد، گرایش كمتری به مصرف تنقلات و انواع شیرینی دارد.

رجب با اشاره به وجود پنج میلیون بیمار مبتلا به دیابت در كشور هشدار دادد: دیابت نوع دو در افراد چاق و كسانی كه در خوردن تنقلات و شیرینی زیاده روی می كنند، رو به افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha