پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: 44651

لازم نیست در تمام جاهایی که در طول روز باید به دید و بازدید بروید، شیرینی بخورید. می‌توانید در یک جا شیرینی و در جای دیگر مثلا یک عدد میوه و در جای دیگر کمی آجیل میل کنید.

سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: لازم نیست در تمام جاهایی که در طول روز باید به دید و بازدید بروید، شیرینی بخورید. می‌توانید در یک جا شیرینی و در جای دیگر مثلا یک عدد میوه و در جای دیگر کمی آجیل میل کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در ایام نوروز به دلیل دید و بازدید‌ها و تغییر برنامه ناهار و شام لازم است برای حفظ سلامت بدن، پیشگیری از اضافه وزن و چاقی دقت بیشتری در نحوه تغذیه خود داشتیه باشیم.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی در مورد نحوه مصرف شیرینی و تنقلات در دید و بازدیدهای نوروزی گفت: لازم نیست درتمام جاهایی که درطول روز باید به دید و بازدید بروید شیرینی بخورید می توانید در یک جا شیرینی و درجای دیگر مثلا یک عدد میوه و در جای دیگر کمی آجیل میل کنید که هم به میزبان احترام گذاشته باشید و هم از پرخوری و مصرف زیاد شیرینی، شکلات و آجیل خودداری کرده باشید.

 
زهرا عبداللهی افزود: بهتر است از انواع شیرینی هایی که اندازه کوچک دارند، ساده و بدون خامه، ژله و شکلات و مربا هستند میل کنید که با دریافت قند و چربی اضافی دچار اضافه وزن و چاقی نشوید.

 
وی اضافه کرد: آجیل نوروزی بهتر است از نوع کم نمک و یا حتی بدون نمک باشد به خصوص برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند مصرف آجیل های شور و پرنمک به هیچ عنوان توصیه نمی شود البته حین خریداری دقت کنید که آجیل کهنه، کپک زده و یا رنگ کرده نباشد.

 
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر با قهوه از میهمانان خود پذیرایی می کنید  بهتر است از انواعی که بدون شکر هستند استفاده کنید چای هم بهتر است در استکان و یا فنجان های کوچک وکم رنگ سرو شود.

 
این متخصص تغذیه ادامه داد: استفاده از 2 تا 3 عدد کشمش و یا توت خشک و یا یک عدد خرمای کوچک قطعا بهتر از قند و شکر است ولی درکل با توجه به اینکه در ایام نوروز معمولا شیرینی و شکلات مصرف می کنید بهتر است چای و قهوه را تلخ میل کنید که قند کمتری دریافت کرده باشید.

 
عبداللهی تأکید کرد:‌ کودکان در ایام نوروز به دلیل مصرف زیاد شیرینی و شکلات از مصرف وعده‌های اصلی غذایی سرباز می‌زنند و این موضوع می‌تواند بدن آنها را از انواع ریز مغذی‌ها و پروتئین که در دوره سریع رشد نیازاست، محروم کند بنابراین دقت بیشتری به تغذیه آنها در این ایام لازم است.

 
وی بیان کرد: در دید و بازدید‌ها مصرف میوه را در اولویت قرار دهید. میوه‌هایی مثل سیب که حاوی فیبر فراوانی است و همینطور مرکبات از پرخاصیت ترین میوه‌هاست. خیار سبز را چون کالری ندارد می توانید بدون نگرانی از دریافت کالری اضافی میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha