پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر: 44658
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف چای و قهوه جای آب را نمی‌گیرد. چای به‌دلیل خاصیت ادرار آوری می‌تواند موجب کاهش آب بدن شود بنابراین از مصرف 3 تا 4 فنجان چای در روز بیشتر مصرف نکنید و سعی کنید مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب سالم را در همه اوقات از جمله در طول سفر رعایت کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فروزان صالحی در مورد اهمیت نوشیدن آب به خصوص در ایام نوروز اظهار داشت: کمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به جا گذارد؛ از جمله آن که موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن شود.

 

وی با اشاره به این که مصرف کافی آب و مایعات در طول سفر از کم آبی بدن وخشکی پوست جلوگیری می کند، افزود: کمبود مصرف آب در انجام واکنش‌های بیوشیمیایی حیاتی که در داخل بدن انجام می‌شود، اختلال ایجاد می‌کند.

 

دکتر صالحی تصریح کرد: آب در حفظ سلامت، شادابی و طراوت پوست تاثیر مهمی دارد و کمبود مصرف آن باعث کاهش رطوبت و طراوت پوست شده و یکی از عوامل موثر در خشکی و پژمرده شدن پوست و پیری و چروک شدن آن است.

 

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تأکید بر این که مصرف آب کافی، باعث فعالیت بهتر و مناسب‌تر کلیه‌ها در تصفیه‌خون و دفع مواد زائد از بدن می‌شود، ابراز داشت: لازم است افراد مصرف آب کافی را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنند و توجه داشته باشند که در تمام اوقات و روزهای زندگی، نیاز به مصرف آب داشته و هرگز نباید میزان آب مصرفی را کاهش دهند، مگر در بیماری‌های خاصی که پزشک مصرف آب را ممنوع یا محدود کرده باشد.

 

به گفته دکتر صالحی، استفاده از آب سالم مهمترین عوامل سلامت در سفرهای نوروزی است و از آب چشمه ها و چاه‌های محلی که معمولا بهداشتی نیستند نباید استفاده کرد.

 

وی اظهار داشت: می توان در طول سفر از آب معدنی‌هایی که دارای پروانه ساخت و مجوز های بهداشتی هستند استفاده کرد و یا می‌توان قبل از حرکت از منزل آب لوله کشی را دریک بطری تمیز ریخته و درطول سفر  نوروز آب زیاد بنوشید.

 

صالحی خاطرنشان کرد: در مناطقی که دسترسی به آب سالم وجود ندارد حتما از آب جوشیده شده استفاده کنید چرا که آلودگی آب می تواند موجب عفونت‌های گوارشی و بیماری‌های اسهالی بشود.

 

این متخصص تغذیه در پایان گفت: بخاطر داشته باشدید که مصرف چای و قهوه جای آب را نمی‌گیرد. چای به‌دلیل خاصیت ادرار آوری می‌تواند موجب کاهش آب بدن شود بنابراین از مصرف 3 تا 4 فنجان چای در روز بیشتر مصرف نکنید و سعی کنید مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب سالم را  درهمه اوقات از جمله در طول سفر رعایت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نیستانک IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    شاید بسیاری حتی باور هم نکنند که چگونه چای خوردن کمی زیاد باعث چه مشگلات مهمی میگردد. بسیاری از دردهای مفاصل بعلت نبود آب کافی در بدن هست.که جهت امتحان یک الی دو هفته دو لیتر آب در روز مصرف کنند و سبزیجات و میوه بیشتر مصرف کنند. چای تعداد ادرار را بسیار بیشتر از آب میکند.چای با قند میل میگردد.چای باعث بیماری نای و سیستم گوارش میشود.چای های فعلی اکثرا بی کیفیت و حتی گاهی غیر استانداردهستند.چای طبیعی در حد ۲یا۳لیوان برای بدن در زمان مناسب مفید هست.