به گفته رییس انجمن بیهوشی ایران، متخصصان بیهوشی از مضطربترین و پر استرس ترین افراد كادر پزشكی درمانی هستند.

دكتر قیامت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: استرس ناشی از تزریق مواد بیهوشی به بیماران، میزان دقت كافی در انتخاب مواد بیهوشی متناسب با جنس و سن افراد و همچنین سن بالای این نوع از متخصصان كه متاسفانه به دلیل افزایش سن برخی از نكات را فراموش می كنند، در حال حاضر از مشكلات این متخصصان عنوان كرد.
رییس انجمن بیهوشی ایران ادامه داد: بیشترین شكایت بیماران از متخصصان بیهوشی از میزان تزریق این داروهاست، به طوری كه در 5 سال گذشته میزان شكایت بیماران از این كادر پزشكی و درمانی به نوعی بود كه این افراد بیشترین شكایت را به خود اختصاص دادند و در صدر جدول قرار داشتند .
هم اكنون با برگزاری سمینار و همایش های آموزشی این میزان شكایت كاهش یافته است و میزان شكایت از این افراد در انتهای جدول شكایت قرار دارد.
به گفته این مقام مسؤول رشته بیهوشی یكی از پر استرس ترین مشاغل است، به طوری كه متخصصان این رشته نیز از مضطرب ترین و پر استرس ترین افراد كادر پزشكی درمانی به شمار می روند.
قیامت ادامه داد: 20 درصد از متخصصان بیهوشی در رشته ای غیر از تخصص خود مشغول فعالیت هستند، این افراد بیشتر در كلنیك های ترك اعتیاد و مراكز دیگر مشغول به كار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha