سلامت نیوز: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روده ای و عفونی در طول سفر به ویژه در رستورانهای بین راهی سالاد و سبزیهای بسته بندی شده با پروانه بهداشتی مصرف كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر رضا سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اشاره به اینکه رعایت و توجه به مسائل بهداشتی در طول سفر نقش مهمی در سلامت فرد دارد اظهار داشت:مسافران در طول سفر ، هتل ها ، مسافرخانه ها و رستورانهایی را انتخاب کنند که نکات بهداشتی و نظافت عمومی را رعایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از انتقال بیماریهای پوستی، شپش و ساس از طریق ملحفه های آلوده، از وسایل شخصی همچون حوله ، روبالشی و ملحفه استفاده شود .

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: بهتر است در طول سفر از مواد غذایی با فساد پذیری کمتر و ترجیحا تهیه شده در منزل استفاده شود و از مصرف غذای مانده و از یک وعده به وعده دیگر خودداری شود .

دکتر رضا سعیدی گفت: در صورتی که از غذا یا آشامیدنی مشترک استفاده کرده و دچار علائمی همچون تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکمی شده اید هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه شود.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت و نظافت در کمپ ها، ییلاقات و مکانهای اسکان زائرین خاطر نشان کرد : به منظور جلوگیری از گزش جانوران زهری قبل از برپایی چادر محل را به طور کامل بررسی کنید .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت سکونت در اماکن دارای سالک جلدی از پشه بند آغشته به حشره کش استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha