شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 44683
سلامت نیوز: شهلا جودت گفت: ماهی بهترین غذا برای همه به ویژه افراد مبتلا به دیابت است و مصرف منظم آن (2 تا 3 بار در هفته) از عوارض و مشکلات ناشی از این بیماری می‌کاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، شهلا جودت کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  اظهار داشت: بیماران دیابتی برای کنترل قند خون و رساندن آن به حد طبیعی، حفظ وزن ایده آل و پیشگیری از عوارض بیماری باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند.

جودت افزود: بیماران مبتلا به دیابت باید از دریافت رژیم‌های پرکالری، پرچربی و کربوهیدرات بالا بپرهیزند و میوه سبزیجات و آب فراوان در برنامه روزانه خود بگنجانند.

وی نسبت به مصرف مواد لبنی پر چرب، شیرینی‌جات، آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار هشدار داد و تصریح كرد: مصرف کربوهیدرات در بیماران دیابتی باید بسیار محدود باشد و به حداقل برسد بهتر است از قندها و شیرینی‌های رژیمی استفاده شود.

این كارشناس تغذیه خاطرنشان كرد: کم تحرکی، چاقی،‌ اضطراب و استرس، فشار خون بالا و رژیم‌های نادرست جزو عوامل خطرساز بیماری دیابت است که با ورزش منظم و روزانه، رژیم غذایی سرشار از فیبر، سبزیجات و میوه‌های تازه و پیروی از رژیم غذایی صحیح قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha