شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 44688
سلامت نیوز: تقریبا همه خانم‌ها می‌دانند برای تغییر رنگ موهای تیره و روشن کردن آن باید از بی‌رنگ‌کننده‌ها استفاده کنند. (البته بعضی آرایشگران بدون دکلره مو را روشن می کنند) در آرایشگاه‌ها با دو شیوه محصولات روشن‌کننده را روی مو قرار می‌دهند؛ روش اول که قدیمی‌تر است، استفاده از کلاه پلاستیکی مخصوص است...

در این روش موها را به صورت دسته‌های کوچک از سوراخ‌های ظریف کلاه بیرون می‌کشند و با ماده مخصوص بی‌رنگ می‌کنند. روش دیگر پیچاندن موها داخل فویل آلومینیومی است. از این روش به دلیل اینکه درجه بی‌رنگ‌شدن مو و انتخاب تعداد دسته‌های مو قابل‌تغییر است، بیشتر استفاده می‌شود بی‌رنگ کردن موها با این روش‌ها به دلیل اینکه ماده بی‌رنگ‌کننده با پوست سر تماس پیدا نمی‌کند، از بی‌رنگ‌کردن همه سر بهتر است و خطر تحریک و ایجاد حساسیت کاهش می‌یابد. رگه‌رگه‌ رنگ کردن و قلم‌مو کشیدن برای کسانی که مایل هستند بین موهایشان، موهای روشن و بلوند داشته باشند بهتر است چون همه موها درگیر نمی‌شوند و فقط دسته‌ای از آنها که بی‌رنگ شده‌اند، صدمه می‌بینند، اما حتی بی‌رنگ‌کردن با این روش‌های نوین نباید به دفعات انجام شود. بعد از بی‌رنگ شدن موها، حتما باید از شامپو و نرم‌کننده‌ استفاده شود تا درهم‌ گره نخورند و به آسانی شانه شوند.

اگر موی خود را با این روش‌ها روشن کردید، باید دستکاری‌های فیزیکی را به حداقل برسانید و با ملایمت با موها رفتار کنید. سشوار داغ نکشید و فر و صاف کردن مو را محدود کنید زیرا این واکنش شیمیایی باعث صدمه به ساقه موهای شما شده و تا رویش مجدد موهای جدید، باید از این موهای آسیب‌دیده خوب مراقبت کنید.

قبل از رنگ کردن مو، انجام تست پوستی لازم است. قطره‌ای از مخلوط رنگ و ماده فعال‌کننده را روی سطح داخلی بازو نزدیک آرنج بمالید. اگر بعد از 24 ساعت تا 48 ساعت قرمزی و تورمی دیده نشد، می‌توانید از رنگ استفاده کنید.


منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha