از چادر زدن و بازی كردن در كنار جاده و محل هایی كه احتمال ریزش كوه وجود دارد و همچنین از همراه بردن سیلندرهای گاز پیك نیكی در خودرو، قطار و اتوبوس جداً خودداری كنید.

سلامت نیوز: کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان یزد اظهارداشت: برای گرم كردن خود در چادر از كیسه ی خواب و پتوی مناسب استفاده كنید.
 
عباس شادانفر در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به توصیه‌های عمومی هنگام سفر اظهارداشت:  از چادر زدن و بازی كردن در كنار جاده و محل هایی كه احتمال ریزش كوه وجود دارد و همچنین  از همراه بردن سیلندرهای گاز پیك نیكی در خودرو، قطار و اتوبوس جداً خودداری كنید.

وی با تاکید بر این که  از روشن كردن آتش و وسایل حرارتی گازسوز و نفت سوز درون چادر مسافرتی خودداری کرد، تصریح کرد: آتش و گاز منواكسید كربن باعث از بین رفتن افراد داخل چادر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که برای گرم كردن خود در چادر از كیسه ی خواب و پتوی مناسب استفاده کنید، خاطرنشان ساخت:  هنگام برافروختن آتش دور آن را سنگ چین كنید تا خاكستر آتش به اطراف پراكنده نشود. پس از استفاده نیز آن را با آب فراوان خاموش و پس از اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترك كنید.

وی با تاکید بر این که  بدون تجهیزات مناسب اقدام به بالارفتن از ارتفاعات نكنید توصیه کرد: درسواحلی كه غریق نجات در آن وجود ندارد به شنا نپردازید.

شادانفر یادآورشد:  درطول سفر مراقب حیوانات حیات وحش باشیم و به آنان آزار نرسانیم. همچنین  از نزدیك شدن به حیوانات وحشی نموده زیرا احتمال گازگرفتگی از طرف حیوان وجود دارد این امر موجب انتقال بیماری از حیوان به شخص می‌شود.

وی تاکید کرد:  از نزدیك شدن به مكان هایی كه درآن ها چاه یا گودال‌های عمیق وجود دارد خودداری كنیم.

این مقام مسئول عنوان داشت:  هنگام وقوع زمین لرزه خودروی خود را با حفظ خون سردی به كنار جاده هدایت، از خودرو پیاده و به محل امن پناه ببرید. هنگام سیلاب از خودرو بیرون و به نقاط مرتفع كنار جاده بروید.

وی همچنین متذکرشد:  هنگام رعد و برق خودرو را به كنار جاده هدایت، در خودرو بمانید و از دست زدن به قسمت‌های فلزی خودرو خودداری كنید و اگر درفضای باز قرارداشتید در جای امنی غیر از زیر درختان پناه بگیرید.

شادانفر در پایان گفت: در سفر به آرامی حركت و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha