شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 44717
سلامت نیوز: ریزش مو بویژه در دهه های اخیر یكی از شایعترین مشكلات مخدوش شدن زیبایی در اغلب افراد محسوب می شود كه مصرف خودسرانه داروهای لاغری یکی از علل آن است.

سعید رجب زاده متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم های سخت لاغری یا چاقی، استرس، جراحی های شدیدی كه موجب تضعیف سیستم ایمنی و قوای بدن می شود، مواد تزریقی در بدنسازی از جمله تستسترون ها كه برای حجیم كردن عضلات استفاده می شوند و به ویژه مصرف خودسرانه داروهای لاغری و چاقی از مهمترین علل ریزش مو در افراد به ویژه جوانان است.

این متخصص پوست و مو تأكید كرد: سوء تغذیه و كمبود برخی از ویتامین های اساسی بدن نیز نقش مهمی در بروز ریزش مو ایفا می كنند؛ اما نكته قابل توجه این است كه حجاب و مقنعه برخلاف باور عموم افراد هیچ نقشی در ریزش مو نداشته و بلكه این چرب شدن مو است كه موجب ریزش آن می شود و افراد بهتر است هردو روز درمیان موهایشان را به طور كامل بشویند تا از بروز چربی مو و ریزش آن جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص دلایل سفیدشدن موی سر نیز افزود :مصرف رنگ موها در صورتی كه جنس اكسیدان آنها از نوع مرغوب و معتبر نباشد و یا خود رنگ مو دارای مواد نامناسبی باشند با اثر كردن در پروتئین های موجود در ریشه مو موجب تحریك آنها و در نتیجه سفیدی موی سر می شود.

رجب زاده همچنین گفت:دكلره (به پایه سفید رساندن مو)،استفاده متعدد از رنگ موهای مختلف و بویژه سشوار با تضعیف ریشه مو موجب سست شدن آن و در نتیجه افزایش موخوره، خشكی مو و ریزش آن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha