جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 44742
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به این که ملاک اصلی عملکرد اورژانس کشور زمان رسیدن به بستر بیمار است، یاد‌آور شد: عملکرد اورژانس زمانی مطلوب و استاندارد است که خدمات‌رسانی آن سریع و به موقع انجام شود.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که عملکرد اورژانس در استان‌های کشور متفاوت است، افزود: متأسفانه در کلانشهرها به‌علت جمعیت بسیار بالا هنوز امکانات اورژانس در حد مطلوب نیست.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که ملاک اصلی عملکرد اورژانس کشور زمان رسیدن به بستر بیمار است، یاد‌آور شد: عملکرد اورژانس زمانی مطلوب و استاندارد است که خدمات‌رسانی آن سریع و به موقع انجام شود.

وی با بیان این که عملکرد اورژانس هر منطقه به پایگاه‌ها و تجهیزات پزشکی بستگی دارد، گفت: در حالی که دولت اقدام‌های خوبی برای توسعه اورژانس‌ انجام داده، هزینه تجهیز امکان‌های اورژانس بسیار بالا است.

حسنی با تأکید بر این که تصادف‌های جاده‌ای بیشتر در جاده‌های فرعی صورت می‌گیرد، بیان کرد: متأسفانه حضور بخش اورژانس در جاده‌های فرعی بسیار کم رنگ است، از این رو بیشتر تصادف‌های منجر به فوت در جاده‌های فرعی صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که اورژانس در بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی ضعف‌های بسیاری دارد، یادآور شد: تقویت همه بخش‌های اورژانس کشور نیازمند برنامه‌ریزی منظم از سوی دولت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، وضعیت اورژانس کشور در قیاس با سال‌های قبل را خوب ارزیابی کرد و گفت: مهم‌ترین علت توسعه و پیشرفت اورژانس کشور اختصاص اعتبار مناسب از سوی مجلس و دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha