سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از سازمان‌های بیمه‌گر به‌علت اختصاص ندادن اعتبارات به مراکز بهداشتی و درمانی، گفت: عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در اجرای این طرح خوب بوده اما متأسفانه سازمان‌های بیمه‌گر در حمایت از پزشک خانواده کوتاهی کرده‌اند.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال ۸۴ مقرر شد که این طرح در سه استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و فارس اجرایی شود.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده در سه استان پایلوت، گفت: عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در اجرای این طرح خوب بوده اما متأسفانه سازمان‌های بیمه‌گر در حمایت از پزشک خانواده کوتاهی کرده‌اند.

وی با انتقاد از سازمان‌های بیمه‌گر به‌علت اختصاص ندادن اعتبارات به مراکز بهداشتی و درمانی، افزود: با توجه به این که هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح پزشک خانواده با مشکلات اعتباری روبه‌رو است، همکاری نکردن بیمه‌ها سرعت اجرای این طرح را کاهش داده است.

این نماینده مجلس هشتم، علت اصلی اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده به صورت کلان را نبود منابع مالی و اعتباری خواند و گفت: متأسفانه دولت حمایت خود را از این طرح مهم و تأثیرگذار برداشته است، که این موضوع را هم‌اکنون می توان در اختصاص ندادن اعتبار سه‌هزار میلیاردی مشاهده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اظهار نظر مسئولان مبنی‌بر اجرای کامل طرح پزشک خانواده در سال ۹۱، یاد‌آور شد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به اجرای کامل این طرح در تمام نقاط کشور مکلف شده است اما به طور حتم تا زمانی که اعتبارات پزشک خانواده به‌صورت کامل اختصاص داده نشود امکان اجرا وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha