سلامت نیوز: بیمارستان‌های تهران فقط به جمعیت ساكن در این شهر ارایه خدمت نمی‌دهند بلكه بیش از 70 درصد کسانی که در بیمارستان‌های تهران بستری می شوند از شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،دکتر مرضیه وحید دستجردی،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضکن بیان این مطلب گفت: بیش از 80 درصد بیمارستان های تهران فرسوده هستند، جدید ترین بیمارستان تهران حدود 6 سال پیش ساخته شده است. درصورت بروز بلایای طبیعی در تهران این بیمارستان ها كه ملجا و ماوی مردم هستند، تخریب شده و پزشكان و پیراپزشكان شاغل در آنها صدمه خواهند دید.

وی ادامه داد: برآورد شده که اگر اقدام به بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان های فرسوده در برابر زلزله كنیم هزینه مقاوم سازی بیمارستان ها بیش از 120 درصد است و به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست که بیمارستان ها مقاوم سازی شود بنابراین ناگزیر هستیم به سوی ساخت بیمارستان های جدید حرکت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقریبا" هر هفته یک بیمارستان جدید در کشور افتتاح می شود.

مرضیه وحید دستجردی افزود: هم اكنون 35 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم و تقریبا هر هفته یک بیمارستان جدید در کل کشور افتتاح می شود.

وی افزود: در ظرف یكسال گذشته 18000 تخت بیمارستانی به بهره برداری رسیده است و در حال ساخت و طراحی بیش از 77 هزار تخت بیمارستانی هستیم كه هر کدام از این بیمارستان های جدید که به بهره برداری می رسند خدمات زیادی را به مردم ارائه می دهند.

وی با اشاره به پیگیری های دو سال گذشته برای گرفتن مجوز بازسازی بیمارستانها گفت:‌ هم اکنون برای یازده بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجوز ساخت بیمارستان جایگزین گرفته شده است.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در سال آتی باید خدمات درمانی در تهران را وسعت و ارتقا دهیم و امیدوارم با وجود اساتید ارجمند در این بیمارستان همه بیماران بهترین سرویس درمانی دریافت کنند. همچنین در سال جدید قرار است چهار سایت ترومایی در کشور راه اندازی کنیم که یکی از این مراکز در بیمارستان شهدای جدید تجریش خواهد بود.

گفتنی است بیمارستان جایگزین بیمارستان شهدای تجریش که در اواخر اسفند 90 کلنگ احداث آن به زمین خورد 540 تختخوابی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha