سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که تصویب قوانین بسیار خوب و تأثیرگذار از مهم‌ترین شاخصه‌های این کمیسیون به‌شمار می‌آید، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت باید در دوره نهم مجلس تمام تمرکز و تلاش خود را برای اجرایی کردن این قوانین گذارند.

 اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت، عملکرد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال ۹۰ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبحتانه این کمیسیون در سال جاری توانست با برنامه‌یزی گوشه‌ای از طرح‌های پایه‌ای نظام سلامت را تصویب و به دولت ابلاغ کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که تصویب قوانین مهم و اساسی مهم‌ترین شاخصه کمیسیون بهداشت و درمان در سال ۹۰ است، افزود: در حوزه بهداشت و درمان یک بسته کامل از خدمات شامل طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع در هر سه سطح اول، دوم و سوم، هیأت امنایی شدن همه بیمارستان‌ها، تمام وقت جغرافیایی شدن پزشکان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرایی نشدن قانون ساماندهی بیمه‌های خدمات درمانی و تقویت آن‌ها و تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، یاد‌آور شد: افزون‌بر اجرایی نشدن بیمه خدمات درمانی، بر اساس برنامه پنجم توسعه کل کشور مقرر شد که برای تقویت بودجه بهداشت و درمان ۱۰ درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان که همه آحاد ملت ایران را در بر می‌گیرد اختصاص یابد، اما متأسفانه این اعتبارات محقق نشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان، با تاکید بر تصویب قوانین بسیار خوب و تأثیرگذار در مجلس هشتم، گفت: اجرای قوانین وضع شده در مجلس هشتم باید از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم مورد توجه قرار گیرد، به عبارت بهتر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم باید کاری کند که دولت مصمم به اجرای قانون شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha