در سال 90 با حضور پزشکان بین المللی، حدود 555 جراحی در بخش های ارتوپدی، قلبی و ترمیمی با کمک موسسه زنجیره امید صورت گرفته است که مجموع هزینه های تمام شده جراحی ها در زنجیره 74 درصد، کاهش هزینه داشته است.

جراحی بالغ بر 500 کودک نیازمند به صورت رایگان
سلامت نیوز: در سال 90 با حضور پزشکان بین المللی، حدود 555 جراحی در بخش های ارتوپدی، قلبی و ترمیمی با کمک موسسه زنجیره امید صورت گرفته است که مجموع هزینه های تمام شده جراحی ها در زنجیره امید 74 درصد، کاهش هزینه داشته است.

به گزارش سلامت نیوز مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید تیرماه سال 86 با هدف فراهم نمودن خدمات پزشكی و درمانی به كودكان زیر 18 سال بی بضاعتی كه از بیماریهای قلبی و ارتوپدی و ناهنجاریهای ترمیمی و پلاستیك رنج می برند، تشکیل شد. این مؤسسه همكای های علمی نزدیكی با مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید فرانسه(La Chaine de l’Espoir)   دارد كه در سال 1998 توسط پروفسور آلن دلوش تأسیس گردیده است و در 16 كشور دنیا دارای شعبه می باشد .

درمان 1881 بیمار از ابتدای تاسیس موسسه زنجیره امید تاکنون

در این موسسه تاکنون 1881 کودک بیمار در بخش های ارتوپدی، قلب و ترمیمی تحت درمان قرار گرفته اند.
در این موسسه در سال 90 با حضور پزشکان بین المللی، حدود 555 جراحی در بخش های ارتوپدی، قلبی و ترمیمی صورت گرفته است که مجموع ارزش واقعی جراحی های انجام شده حدود 42،742،000،000  بوده که مجموع هزینه های تمام شده جراحی ها در زنجیره به 10،799،000،000 رسیده که می توان گفت 74 درصد، کاهش هزینه داشته است.

حضور پزشکان بین المللی برای جراحی کودکان نیازمند / انجام 8 جراحی پیچیده ستون فقرات برای اولین بار در ایران

در اولین حضور پزشكان بین المللی در سال 90 ، جراحی پیوند ماهیچه دست  توسط دكتر والنتی (فوق تخصص جراح میكروسجر دست و پزشك داوطلب از كشور فرانسه ) و تیم پزشكان داوطلب در ایران انجام پذیرفت .
همچنین با حضور پروفسور پاوی ( جراح پلاستیك اطفال از كشور فرانسه ) 35 بیمار مورد معاینه قرار گرفته و تعداد 8  بیمار نیز با همراهی تیم پزشكان داوطلب ترمیمی ایرانی جراحی شدند.
در بهمن 90 دکتر شوو به همراه تیم پزشکان داوطلب ایرانی برای جراحی 3 بیمار در بیمارستان مركز طبی كودكان،بیمارستان لواسانی، بیمارستان شهد مدرس حضور پیدا کرد.
پروفسور كیوان مزدا از دیگر جراحان مشهوری است که سالیانه برای درمان بیماران مبتلا به بیماریهای ستون فقرات (اسكولیوز) به ایران سفر می كند كه در سال 90 نیز پروفسور مزدا 3 بار به ایران سفر كردند كه در طی آن تعداد 93 بیمار معاینه و تعداد 19 بیمار جراحی شدند و یكی از پیچیده ترین و اولین نوع جراحی ستون فقرات را در بیمارستان سینا انجام پذیرفت.
تمامی این بیماران مبتلا به اختلالات مادرزادی یا اختلال در عملكرد عضلانی – عصبی  بودند . اگرچه  در برخی از بیماران علت انحرافات ستون فقرات ایریوپاتیك بود ، مانند بیمار آرش الف.  
عمل جراحی بر روی ستون فقرات كار جدیدی در ایران نمی باشد و بسیاری از جراحان در ایران مشغول انجام این عملها هستند ولی آنچه كه این عملها را متمایز می كند این است كه این بیماران به دلیل وضعیت مالی ، اجتماعی و فرهنگی اغلب توانایی مراجعه برای درمان را نداشته اند و لذا این تأخیر در روند درمانی  موجب تشدید انحراف ستون فقرات و دشواری انجام عمل جراحی شده بود به طوریكه  در برخی از موارد تیم جراحی ناگزیر از  شكستن استومی (شكستن قسمتی از استخوانهای ستون فقرات) شدند كه در جراحیهای قبلی كاملا جوش خورده بود . نمونه ای از آن در عمل بیمار خدیجه خ. می باشد كه این عمل جراحی 12 ساعت به طول انجامید . ستون فقرات او كاملا جوش خورده بود و بیمار در وضعیت فشار سنگین به نخاع بود كه تیم جراحان مجبور به شكستن استخوان ها جهت انجام اصلاحی بهتر عمل گردید . 

تمامی بیماران زنجیره امید از لحاظ مالی بسیار محروم بودند كه مؤسسه خیریه زنجیره امید هزینه های آنان را تقبل نمود .
لازم به ذكر است خوشبختانه همه این اعمال جراحی بدون بروز عارضه عصبی به انجام رسید . و مؤسسه خیریه زنجیره امید با همكاری تیم جراحان ارتوپد داوطلب ایرانی و خارجی توانست برای اولین بار این اعمال جراحی ها را در ایران با موفقیت انجام دهد.

پزشكان داوطلب زنجیره امید در سال 90
از جمله پزشکان داوطلبی که با زنجیره امید در سال 90 جهت جراحی و درمان کودکان بیمار در بخش ارتوپدی همکاری داشته اند می توان به  پروفسور كیوان مزدا ، دكتر بهنام پنجوی، دكترگل بخش، دكترسعید توكلی، دكترعلیرضا رحیم نیا ، دكتر سعید صفایی، دكترمیر مصطفی سادات، دكترسعید مهرپور، دكتر فیلیپ والنتی، دكتر روشنك مرادی، دكتر رضا شهریار كامرانی اشاره کرد که هر کدام به ترتیب 19، 72، 36، 7، 1، 5، 4، 13، 39، 13، 8، کودک بیمار را تحت جراحی قرار داده اند.
همچنین دكترسیلوین شوو، دكترمحمد نوابی شیرازی، دكترمحمد رضا میرزا آقائیان، دكتررادمهر، دكتر قاسمی، دكتر مجتهد زاده پزشکان داوطلبی هستند که با همکاری زنجیره امید به ترتیب 3، 34، 58، 63، 34، 9 کودک بیمار را در بخش قلب جراحی کرده اند.
در بخش ترمیمی، پروفسور برنارد پاوی، دكتر مهدی فتحی، دكتر حمید رضا فتحی، از دیگر پزشکان داوطلب همکار با موسسه زنجیره امید هستندکه به ترتیب 8، 7، 63 کودک بیمار را جراحی کرده اند.

آموزش تازه های علم پزشکی در سخنرانیهای علمی پزشکان
سخنرانیهای علمی توسط پزشکان اعزامی از طرف شبکه بین المللی زنجیره امید فرانسه به ایران ، این پزشکان در طول مدت اقامت خود با اجرای سخنرانی های علمی در مراکز آموزشی- درمانی دانشگاهی- دانشگاه علوم پزشكی تهران- که با هماهنگی وزارت بهداشت ، بیمارستانهای همکار و هیات علمی مؤسسه انجام می شود به آموزش تازه های علم پزشکی می پردازند.

اعزام پزشكان ایرانی برای شركت در كنگره های علمی در كشور فرانسه
طی یكسال گذشته مؤسسه زنجیره امید با همكاری مؤسسه زنجیره امید فرانسه 4 تن از پزشكان داوطلب را جهت گذراندن دوره های تخصصی و شركت در كنگره های پزشكی به  كشور فرانسه اعزام نمود.
برای مطالعه متن کامل گزارش عملکرد موسسه خیریه زنجیره امید  اینجا  را کلیک کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صدیقه ترابی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام مادری دل شکسته و تحصیل کرده ایرانی ام دخترم 9 ساله و دو ماه است دچار اسکلیوز شده 18 سال فرزند نداشتم و الان نیاز به کمک دارم برای درمان دخترم که در اثر افتادن دچار ضربه مغزی شد و سی پی شده لطفا کمکم کنید تا بتونم کودکم را نجات دهم.متشکرم