بیشترین شکایات اعلام شده در ایام نوروز مربوط به دسته خبر مواد غذایی با ۴۱. ۶ درصد، بهداشت محیط مراکز و اماکن با ۴۰. ۶ درصد، دسته خبر مربوط به آب و فاضلاب با ۷. ۲ درصد و نهایتا دسته خبر پسماند‌ها با ۳. ۹ درصد خبر بود

سلامت نیوز : به نقل از ایلنا ، رئیس سامانه مدیریت ارتباطات مردمی ستاد فوریتهای سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیشترین شکایت از صنف سلف سرویس و رستوران‌ها با ۱۴. ۵ درصد، امکنه مسکونی با فعالیت غیر مجاز با ۱۳. ۱ درصد، نانوایی‌ها با ۱۰. ۷ درصد و صنف ساندویچ و پیتزا با ۱۰. ۱ درصد بوده است.

 محراب آقازاده افزود: با توجه به حجم تماس بالای هموطنانمان در اقصی نقاط کشور و راهنمایی‌های به عمل آمده تعداد ۶۴۱ خبر و شکایت قابل ثبت بود که در سامانه ثبت شد که به طور میانگین روزانه ۵۰ خبر است.وی گفت: فراوانی اخبار به ترتیب اولویت مربوط به حوزه دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، خراسان رضوی (مشهدمقدس)، اصفهان، هرمزگان، فارس و تهران بود.آقازاده بیشترین شکایت از صنف سلف سرویس و رستوران‌ها با ۱۴. ۵ درصد، امکنه مسکونی با فعالیت غیر مجاز با ۱۳. ۱ درصد، نانوایی‌ها با ۱۰. ۷ درصد و صنف ساندویچ و پیتزا با ۱۰. ۱ درصد عنوان کرد و گفت: فراوانی اخبار بر حسب جنسیت اعلام خبر شامل ۷۷ درصد آقایان و ۲۳ درصد خانم‌ها بود.

رئیس سامانه مدیریت ارتباطات مردمی ستاد فوریتهای سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: بیشترین شکایات اعلام شده مربوط به دسته خبر مواد غذایی با ۴۱. ۶ درصد، بهداشت محیط مراکز و اماکن با ۴۰. ۶ درصد، دسته خبر مربوط به آب و فاضلاب با ۷. ۲ درصد و نهایتا دسته خبر پسماند‌ها با ۳. ۹ درصد خبر بود.وی ادامه داد: همچنین بیشترین فراوانی خبر بر حسب نوع درخواست مربوط به عدم رعایت نظافت عمومی محل کار با ۱۴. ۵ درصد از کل اخبار، عرضه مواد غذایی فاسد با ۹. ۴ درصد، عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی با ۹. ۱ درصد و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته ۷ درصد از کل اخبار را به خود اختصاص داد.آقازاده گفت: نهایتا فراوانی بر حسب نتایج اقدامات اخبار شامل معرفی به تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان با ۱۸. ۷ درصد، عدم صحت شکایت با ۱۷. ۷ درصد، اخطار کتبی با ۱۷. ۳ درصد، رفع نقص با ۱۲. ۸درصد و اعلام به دستگاههای برون بخشی بواسطه ارتباط موضوع شکایت به آنان با ۹. ۸ درصد بوده است.هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به سامانه مدیریت ارتباطات مردمی این ستاد با کد تلفن ۰۹۶۷۸ اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha