دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳

مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در گزارش جدیدی اعلام كرد: شمار كودكان مبتلا به اوتیسم در این كشور طی سالهای اخیر افزایش یافته است

سلامت نیوز : به نقل از ایسنا ، مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در گزارش جدیدی اعلام كرد: شمار كودكان مبتلا به اوتیسم در این كشور طی سالهای اخیر افزایش یافته است.

  طبق آمار جدید این مركز، در آمریكا تقریبا از هر 88 كودك یك مورد ابتلا به اختلال طیفی اوتیسم شناسایی شده است كه رقم فوق تا این تاریخ بالاترین آمار ثبت شده محسوب می‌شود. بر اساس مطالعات جدید مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، میزان شیوع اختلالات طیفی اوتیسم در بین كودكان پسر، تقریبا 5 برابر بیشتر از كودكان دختر است به طوری كه از هر 54 كودك پسر در آمریكا یك نفر به این اختلال مبتلا می‌شود.طبق آمار اخیر تعداد كودكان مبتلا به اختلالات طیفی اوتیسم در ایالت آلابامای آمریكا یك كودك از هر 210 كودك و در ایالت اوتا یك كودك از هر 47 كودك برآورد شده است. هم چنین بالاترین نرخ ابتلا به این اختلال در بین كودكان سیاه پوست و اسپانیایی تبار مشاهده شده است. در این مطالعه كه در هفته نامه مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا تحت عنوان «بیماری مرگ و میر» به چاپ رسیده، نرخ نسبی ابتلا به اوتیسم در 14 منطقه این كشور ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha