رییس انجمن چشم پزشكی ایران با بیان این كه بهترین راهكار درمانی به منظور كاهش علائم آلرژیك چشمی، شست وشوی آن با آب و چای خنك است، اظهار كرد: چای خنك، استریل و آرام‌بخش است و می‌تواند از شدت سوزش و قرمزی چشم بكاهد

سلامت نیوز : رییس انجمن چشم پزشكی ایران با بیان این كه بهترین راهكار درمانی به منظور كاهش علائم آلرژیك چشمی، شست وشوی آن با آب و چای خنك است، اظهار كرد: چای خنك، استریل و آرام‌بخش است و می‌تواند از شدت سوزش و قرمزی چشم بكاهد.

دكتر امین الله نیك اقبالی در گفت وگو با (ایسنا)، درباره علت بروز آلرژی‌های چشمی توضیح داد: چشم نیز مانند هر عضو دیگر بدن در برابر ورود مواد غریبه و ناآشنا واكنش نشان می‌دهد از جمله این مواد ناآشنا گرده‌های گل‌ها و گیاهان هستند كه با نشستن بر روی چشم‌ها می‌توانند چشم را به مقابله وادار كنند.وی درباره تظاهرات این بیماری گفت: قرمزی، خارش، التهاب، سوزش و اشك ریزش از جمله علائم حساسیت چشمی هستند. ضمن آن كه ورود مواد آلرژی زا به چشم نظیر گرده‌های گل‌ها و گیاهان به علت تحریك چشم، زمینه ابتلا به انواع عفونت‌ها را فراهم می‌كنند.این متخصص چشم و فلوشیپ شبكیه، با بیان این‌ كه احتمال بروز آلرژی دركسانی كه سابقه حساسیت قبلی داشته‌اند و یا در خانواده آن‌ها بیمار آلرژیك وجود دارد بیشتر است، عنوان كرد: لازم است پرهیز از عامل حساسیت زا بیش از هرچیز دیگری مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال در مواردی که بتوان ماده مسئول ایجاد آلرژی را شناسایی کرد، بهترین و مؤثرترین درمان پرهیز از تماس با آن ماده است. در غیراین صورت و در مواقع بروز حساسیت باید آن ماده آلرژی زا را از بدن خارج كرد.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، شست وشوی چشم با آب و چای خنك را كه خاصیت ضدعفونی كنندگی دارد، در خارج كردن مواد آلرژی زا چون گرده گیاهان از چشم موثر دانست و افزود: در موارد شدید تظاهر آلرژی در چشم، مراجعه بیمار به پزشك متخصص ضروری است.نیك اقبالی در پاسخ به این پرسش كه چرا گاهی اوقات آلرژی با خشكی چشم اشتباه گرفته می‌شود، توضیح داد: ویژگی‌ها و علائم خشكی چشم با آلرژی‌های چشمی تفاوت دارد. آلرژی در میان نوجوانان و جوان‌ها شایع‌تر است در حالی كه خشكی چشم معمولا افراد سالمند را گرفتار می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha