دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 44866

یک مطالعه جدید حاکی از رشد هشدار گونه سرطان پوست در کشور آمریکاست. رشدی که تا حد زیادی به استفاده روز افزون از دستگاه های سولاریوم مرتبط است

سلامت نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس مطالعه ای که روز دوشنبه منتشر شد آمار ابتلا به سرطان پوست در دهه های اخیر افزایش هشدار دهنده‌ای در بین افراد زیر چهل سال در آمریکا داشته است.
این مطالعه خاطر نشان می کند این پدیده تا حد زیادی با استفاده روز افزون از دستگاه های سولاریوم برای برنزه کردن پوست به ویژه از سوی زنان، مرتبط است.گروهی از متخصصان پوست در آمریکا به سرپرستی دکتر جری بریور، آمار بیماران هجده تا سی و نه سال را که در فاصله سال های هزار و نهصد و هفتاد تا دو هزار و نه برای نخستین بار ملانوم (یک نوع سرطان پوست) در آنها تشخیص داده شد، مورد مطالعه قرار دادند.آنها دریافتند که در این دوره، ابتلا به سرطان پوست در بین زنان هشت برابر و در بین مردان چهار برابر افزایش پیدا کرده است.این محققان خاطر نشان کردند در طول زندگی، خطر ملانوم در بین مردان بسیار بیشتر از زنان است اما در بین افراد بزرگسال و نوجوان قضیه برعکس است. مطالعه ای که به تازگی انجام شد نشان می دهد که افرادی که مرتب از دستگاه های برنزه کردن پوست استفاده می کنند هفتاد و چهار درصد بیشتر با خطر ابتلا به ملانوم مواجهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha