سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
سلامت نیوز: دعوای فروشنده و خریدار موادمخدر رنگ خون گرفت و به مرگ مرد معتاد منجر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، ماموران كلانتری مشیریه ساعت 17:45 پنجمین روز سال‌جاری حین گشت‌زنی در اتوبان خاوران، جوانی حدودا 30 ساله را به حالت بیهوش روی زمین مشاهده كردند و به بیمارستان رساندند. سپس در بازرسی بدنی از این جوان، مدارك متعلق به پذیرش یك گرمخانه در منطقه خاوران به دست آمد و با مراجعه ماموران به این محل، هویت او به نام «رضا.م» (29 ساله) شناسایی شد. ماموران در تحقیقات انجام شده از افراد حاضر در گرمخانه اطلاع پیدا كردند «رضا» با دو نفر به نام‌های «هدایت» و «موسی» درگیر شده و از سوی این افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفته است و این دو نفر نیز بلافاصله پس از درگیری از محل متواری شده‌اند.

شاهدان صحنه درگیری در اظهارات خود به ماموران اعلام كردند: «ما ساعت 16 روز حادثه چند نفری در چمن بلوار بالاتر از گرمخانه نشسته بودیم كه متوجه درگیری لفظی «رضا» و «موسی» شدیم. ناگهان هدایت و به طرفداری از موسی، در درگیری دخالت كرد و با یك چاقوی بزرگ، ضربه‌ای به رضا زد.»

ماموران در ادامه اطلاع پیدا كردند هدایت پس از مجروح كردن رضا، در كوه‌های مسگرآباد، روبه‌روی بازار گل و گیاه مخفی شده است. به این ترتیب متهم 27 ساله ساعت 18 روز هفتم ماه جاری در حالی‌كه داخل یك چادر مسافرتی مخفی شده بود، دستگیر شد. همان‌ زمان به ماموران اعلام شد «رضا» به علت شدت جراحت‌های وارده به ناحیه گردن، سر و سینه فوت شده است.
با اعلام خبر مرگ رضا، بلافاصله پرونده با موضوع «درگیری منجر به قتل» تشكیل شد و به دستور رسولی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه قتل متهم برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

هدایت در اظهارات اولیه خود با وجود اعتراف به حضور در درگیری، منكر استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح مقتول شد و به كارآگاهان عنوان كرد: «در زمان درگیری، رضا قصد داشت از موسی مواد بگیرد و چون پول نداشت، موسی نیز به او موادی نمی‌داد و همین موضوع باعث درگیری میان آنها شده بود اما من به هیچ عنوان كاری با رضا نداشتم و فقط می‌خواستم آنها را از یكدیگر جدا كنم و در زمان درگیری چاقو در دست موسی بود.» با وجود اظهارات اولیه و اصرار بر بی‌گناهی، كارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده از شهود صحنه درگیری كه همگی آنها هدایت را به عنوان ضارب مورد شناسایی قرار داده بودند، به تحقیق از وی ادامه دادند و او نیز كه چاره‌ای جز اعتراف و بیان واقعیت نداشت، در اظهارات بعدی خود به كارآگاهان گفت: «قصد جدا كردن مقتول و موسی را داشتم كه ناگهان رضا با سر ضربه‌ای را به صورتم زد، در حالی‌كه موسی با چاقو چند ضربه به رضا زده بود، من نیز با چاقویی كه همراه داشتم ضربه‌ای را به ناحیه گردن رضا وارد كردم و بلافاصله به همراه موسی از محل فرار كردیم.» كارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده درخصوص دیگر متهم پرونده، با شناسایی مخفیگاه «موسی» در شهرك شهید بروجردی، وی را ساعت 9:40 روز دهم فروردین در آشپزخانه و در حین مصرف شیشه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند. موسی در بازجویی‌ها به نقش خود در درگیری منجر به قتل، استفاده از سلاح سرد و مجروح كردن رضا اعتراف كرد و روانه بازداشتگاه شد. بنابر این گزارش دو متهم با دستور بازپرس پرونده در اختیار كارآگاهان ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی قرار دارند تا تحقیقات از آنها تكمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha