سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 44897

داریوش قنبری گفت: وزیرکار نیز خود دلخوشی از این انتصاب ندارد و به طور حتم متغیر و فشارهای بیرونی بر وزیر کار بود که مجبور به انتصاب چنین فردی شده است.

وزیر کار دل خوشی از انتصاب مرتضوی ندارد
سلامت نیوز :داریوش قنبری گفت: وزیرکار نیز خود دلخوشی از این انتصاب ندارد و به طور حتم متغیر و فشارهای بیرونی بر وزیر کار بود که مجبور به انتصاب چنین فردی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیرکار نیز خود دلخوشی از این انتصاب ندارد و به طور حتم متغیر و فشارهای بیرونی بر وزیر کار بود که مجبور به انتصاب چنین فردی شده است.

داریوش قنبری در گفتگو با افکار نیوز با بیان اینکه بحث استیضاح وزیر کار با انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی جدی شده است گفت: به نفع وزیر کار و صندوق تامین اجتماعی است که هرجه سریعتر مرتضوی برکنار شود. وی ادامه داد: نمایندگان برای مصلحت کارگران و بازنشتگان صددرصد پیگیرحذف این انتصاب و در صورت لزوم استیضاح وزیر کار هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه وزیرکار نیز خود دلخوشی از این انتصاب ندارد افزود: به طور حتم متغیر و فشارهای بیرونی بر وزیر کار بود که مجبور به انتصاب چنین فردی شده است.


صندوق تامین اجتماعی دچار سیاست زدگی شد

نماینده ایلام با بیان اینکه مرتضوی به هیچ عنوان فرد صلاحیت دار و متخصص در این رابطه نیست گفت: این صندوق نیازمند یک مدیر مالی است که متاسفانه در چند سال اخیر سیاست زده و با افراد سیاست مدار اداره شده است. قنبری تصریح کرد: در سال های اخیر این صندوق مدیران توانا و متخصصی نداشته و بسیاری از امکانات و صنایع این صندوق که متعلق به کارگران و بازنشستگلن است هدر رفته است.
وی در ادامه توضیح داد: صندوق تامین اجتماعی دارای زیر مجموعه های بسیاری از جمله شستا ،که بخش قابل توجهی از سرمایه های کشور که متعلق به کارگران و بازنشستگان است به خاطر ضعف مدیران هدر رفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز در این رابطه کوتاهی بسیاری کرده است افزود: نمایندگان با هرچه سریعتر اساسنامه این صندوق را به گونه ای اصلاح نمایند که به هیچ عنوان دولت در انتصابات این صندوق دخالت نکند واداره آن توسط افراد بازنشسته و کارگران صورت گیرد.


دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

نماینده ایلام با بیان اینکه دخالت های دولت در برخی از امور متغایر با سیاست های اصل ۴۴ است افزود: سیاست های کلی اصل ۴۴ دستور داده که حوزه دولت در اقتصاد کشور باید هرچه سریعتر کوچک شود که متاسفانه نه تنها کوچک نشده بلکه نسبت به چند سال گذشته مضاعف شده است.
وی خاطر نشان کرد: دولت باید به جای دخالت های زیاد خود انتصاب مدیران این صندوق بدهی خود را که در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که تا کنون آن را تصیفه نکرده است پرداخت نماید.
عضو کمیسیون ا جتماعی مجلس گفت: لایحه استیضاح وزیر کار فردا در جلسه علنی مجلس در صورت برکنار نشدن مرتضوی مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی بررسی و پیگیری خواهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha