سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
سلامت نیوز: تحقیقات از دو سارق مسلح كه حین دستبرد به یك جواهرفروشی مرد عابری را به قتل رسانده‌اند آغاز شده است. این دو متهم 27ساله كه جعفر و محمد نام دارند هر دو به ماده مخدر شیشه معتاد هستند و چون شغل و منبع درآمدی نداشتند همیشه برای تامین موادمخدر مصرفی‌شان با مشكل مواجه بودند به همین دلیل سه ماه قبل به صرافت افتادند با انجام یك سرقت كلان به مشكلات مالی‌شان پایان بدهند.

 آنها برای این كار به پرسه‌زنی در خیابان‌های رباط‌كریم پرداختند و بالاخره یك طلافروشی را به عنوان محل مناسبی برای سرقت انتخاب كردند. دو جوان مدتی این مغازه را زیرنظر گرفتند و راه‌های ممكن برای دزدی را بررسی كردند و سرانجام نقشه‌شان را كشیدند. جعفر و محمد برای این دستبرد به سلاح احتیاج داشتند برای همین یك قبضه سلاح كمری كالیبر 45 و یك كلت تقلبی تهیه كردند و ساعت 21 روز 12 فروردین برای اجرای تصمیم‌شان وارد این زرگری شدند. دو مرد كه خلوتی و تاریكی خیابان را تضمین‌كننده موفقیت خود در این سرقت می‌دانستند بعد از روبه‌رو شدن با مرد فروشنده سلاح‌های خود را به سوی وی نشانه گرفتند و از او خواستند تمامی طلاها و پول‌های نقد موجود را در یك كیسه بریزد و به آنها تحویل بدهد. صاحب مغازه كه سرمایه‌اش را در خطر می‌دید تصمیم گرفت در برابر سارقان مقاومت كند به همین دلیل در یك لحظه از زرگری بیرون دوید و با داد و فریاد از رهگذران كمك خواست. یكی از مردان مسلح در این هنگام برای ترساندن طعمه‌اش گلوله‌ای را به سمت او شلیك كرد اما تیر خطا رفت و به عابری كه در حال رد شدن از خیابان بود برخورد كرد.

مردم بعد از شنیدن صدای شلیك مغازه را محاصره كردند. در این شرایط جعفر و محمد كوشیدند راه فرار خود را باز كنند اما محمد توسط شهروندان به دام افتاد و جعفر كه خودش را به موتوسیكلت‌شان رسانده و سوار آن شده بود در لحظه‌ای كه می‌خواست بگریزد خود را در برابر مردم و ماموران گشت انتظامی دید و او هم به دام افتاد. سپس عابرزخمی به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش پزشكان برای نجات جان وی بی‌نتیجه بود و او فوت شد. بنا بر این گزارش در حال حاضر بازجویی‌ها از دو متهم برای روشن شدن ابعاد دیگر این دزدی و افشای جرایم احتمالی متهمان آغاز شده است. در همین حال پلیس آگاهی تهران با انتشار تصاویری از سرقت مسلحانه‌ای كه در سال 89 در یك جواهرفروشی به وقوع پیوسته بود از مردم برای شناسایی سارقان كمك خواست. ماموران كلانتری شهرك ولی‌عصر روز دهم آبان سال 89 از طریق مركز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان سرقت مسلحانه از یك طلافروشی قرار گرفتند. با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور امیراسماعیل رضوانفر، دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی قرار گرفت.
مالك طلافروشی در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «حدود ساعت 16:30روز حادثه طبق روال هر روز به مغازه‌ام رفتم و پس از باز كردن مغازه مشغول مرتب كردن ویترین شدم. حدود نیم‌ساعت بعد دو جوان حدودا 25 تا27ساله به بهانه خرید سكه وارد مغازه شدند. ناگهان پس از ورود این دو نفر، یكی از آنها كه لباس قرمز و موهای بلندی داشت، در حالی‌كه در یك دست قمه و در دست دیگر یك قبضه سلاح كمری داشت، شروع به تهدید من كرد و نفر دوم نیز با یك عدد كیف چرمی مشكی‌رنگ از بالای پیشخوان به سمت ویترین مغازه آمد و حدود سه كیلوگرم طلا و جواهرات داخل ویترین از نوع زنجیر، مدال، النگو و... را سرقت كرد و به سرعت از مغازه خارج و متواری شدند.»كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته داخل طلافروشی و بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و مشخص شد این دو سارق مسلح، پیش از این دارای سابقه كیفری نبودند.
 سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران ضمن اشاره به این موضوع كه در ادامه رسیدگی به این سرقت مسلحانه، هیچ‌گونه دزدی مشابه دیگری در سطح شهر تهران به پلیس گزارش نشد، گفت: به منظور شناسایی سارقان مسلح مجوز انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است بنابراین از شهروندانی كه موفق به شناسایی تصاویر سارقان شده‌اند درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار كارآگاهان اداره یكم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha