دبیر انجمن داروسازان ایران، وجود مافیای دارو در کشور را بی اساس خواند و تنها به سوء استفاده برخی در این بخش اشاره کرد.

دکتر سعید واقفی در گفتگو با مهر گفت: وقتی گردش مالی دارو طی یک سال فقط 1600 میلیارد تومان است، چگونه می توان از وجود مافیای دارویی صحبت کرد.

وی در عین حال، وجود سوء استفاده چی در بخش دارویی کشور را رد نکرد و افزود: سوء استفاده چی و رانت خوار همواره در همه بخشها، از جمله بخش دارویی وجود دارد و هر از گاهی به دنبال کمبود برخی اقلام دارویی، شروع به فعالیت می کند.

دبیر انجمن داروسازان ایران، تلاش مسئولان و متولیان امر در حوزه بهداشت و درمان و سایر نهادهای مربوطه را ستود و گفت: با توجه به اهمیت مقوله دارو و نیاز حیاتی آن، همواره به دنبال برچیدن علف های هرز و خشکاندن ریشه چنین افرادی در بخش دارویی هستیم.

واقفی به پرداخت یارانه و سوبسید دارویی از سوی دولت اشاره کرد و افزود: این مسئله باعث بروز پدیده قاچاق دارو به ویژه داروهای خاص شده است.

وی در عین حال، پرداخت یارانه به دارو از سوی دولت را، در شرایط فعلی قابل قبول دانست و گفت: گران شدن دارو نباید باعث پرداخت آن از جیب مردم شود، بلکه باید راهکارهایی برای قطع این سوبسید اتخاذ کرد که از تشدید معضل قاچاق دارو جلوگیری کند.

به گفته دبیر انجمن داروسازان ایران، در حال حاضر سه چهارم هزینه های داروهای بیماران خاص به صورت سوبسید از سوی دولت تامین می شود که دولت هم این یارانه را از محل دریافت مالیات و فروش نفت پرداخت می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha